Evab Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Pizza er jo såå goddt, men det hadde jo vært koselig å variert den litt. Hva pleier du å ha på pizzaen? Jeg får mye skryt for min pizza: Bruker Idun ferdig pizzasaus Bruker masse spekeskinke av den svenske typen Deler masse cherrrytomater i to Liker best mozzarellaost på. Nammenam og enkelt.
Ugl@ Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Har flere varianter jeg lager, en litt mer standard. Lager alltid bunnen selv, har da gjerne i krydder som feks oregano i selve deigen for bedre smak, eller spisskum hvis vi skal ha tacopizza. Til den vanlige så lager jeg sausen av en boks hermetiske tomater som jeg kjører i blender sammen med basilikum, litt løk, gjerne et fedd hvitløk, en ss tomatpurrè, 1 ts sukker, litt salt og pepper, sausen gir et oppkok og får småputtre i 10 minutter. Mens sausen puttrer steker jeg kjøttdeig og løk. Har også gjerne paprika på og bruker det vi måtte ha av gulost eller ferdg pizzaost, IKKE "fake" ost!! Taco pizza: Saus: hermetiske tomater, jalapeno, paprika, litt tomatpurre, salt, pepper, tacokrydder kjøres i belnder, gis oppkok. Steker kjøttdeig som jeg balnder i litt tacokrydder i. Toppes med annanas, paprika, mais, jalapenò og ost. Kjempegodt med salsa saus, guacamole og litt rømme på topp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå