Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Bare en betraktning. Var i barneselskap i går der mange søsken som var jente/gutt var der. Jentene er pyntet etter alle kunstens regler mens guttene kom i dongeribukse og en harry t-skjorte. Hvorfor pynter mødrene bare jentene? Er det ikke greit å ta på guttene noe fint også. Var noen få gutter som var kledd for anledninger. Eller kanskje en mellomting; jentene ikke fullt så prinsesser og kanskje guttene litt mer prinser? Lurer på hvorfor disse jentemammaene ikke kjøper noe til guttene sine, jeg. Selv er jeg både gutte og jentemamma, og mener at begge kan kle seg litt opp i et selskap. Man har litt respekt for de som har bedt oss. + Gutter kan også få skryt for at de er fine.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Jeg har begge skjønn jeg også. Men kler gutten min i fin klær. kansje i dongri bukse og en fin skjorte/stilig skjorte. Gutten min kler jeg litt tøff/stilig og styler håret litt Mens på jentungen så har hun skjole/skjørt og ser litt mer søt ut;) jentungen er 1 år og sønnen min er 3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Jeg har registrert det samme, og det blir ikke bedre når de blir eldre, gitt... Det finnes masse fine ordentlige klær også til gutter. Man trenger ikke stille i dress, men en fin skjorte, piqueskjorte og et par bukser uten trykk og hundre lommer på synes jeg er basic i en guttegarderobe. Har opplevd å komme i bursdag hvor bursdagsbarnet gikk rundt i strømpebukse og fotballtrøye... Er det rart enkelte menn kan finne på å stille i bryllup i dongeribukse...?!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Jeg har både gutter og jenter. For min del handler det mest om at guttene HATER å pynte seg, mens jentene ELSKER det. Det kler seg opp selv i pene klær, mens gutta må jeg dra på klærne med skrik og skrål om jeg skal stivpynte dem. Det gidder jeg ikke -velge sine kamper med omhu. MEn de har rene og hele klær på seg -det får holde. Gleder meg til jentene (den eldste er heldigvis ferdig) blir ferdig med denne prinsesseperioden, er SÅ drittlei rosa og stæsj
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 En dongeribukse kan være fin nok for et selskap og om du synes skjorta er harry kan det være at andre ikke gjør det
Villa Perlesukker Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Jeg er så enig så enig. Her går datteren i kjole og guttene minealltid i skjorter og pene konservative gensere. Synes at gutter også må pyntes. Jeans i bursdag er ikke ok.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Jeg har akuratt levert min 12 åring i bursdag iført tøff dongeribukse, svart rocka iron maiden t-skjorte og blå hettejakke. Det er sånn han liker å gå, og synest det er tøfft og fint. Mor forlanger bare at klærne skal være reine og heile. Jeg og han har ikke samme smak på hva som er pent og ikke Det gjelder også for mine yngre barn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #9 Skrevet 10. september 2010 Konservative gensere? virkelig? hehe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #10 Skrevet 10. september 2010 Seriøst? Er ikke jeans i bursdag ok? Skal de stille i dress da eller? De skal jo leke og springe rundt! Har nettopp hatt barneselskap her og guttene kom i jeans og tskjorte og var så fine. Hele gjengen!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #11 Skrevet 10. september 2010 En ting som slo meg. I den tråden her for ei tid tilbake da en mor spurte om det var ok å bestemme at ungen skulle dra i bursdag og ikke på fotballtrening, var det mange som ropte opp om at ungene måtte få bestemme selv, de måtte jo lære seg å ta selvbestemte valt etc. Det gjelder ikke klær det da eller?
Villa Perlesukker Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 Nja noen jeans erjo faktisk nokså pene men jegprøver å unngå jeans i bursdager. Men det er mitt valg.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #14 Skrevet 10. september 2010 Jeans i bursdag er helt ok syns jeg. Skulle likt å se den barnebursdagen med 3-4 åringer hvor de satt snorrette på sine stoler og spiste pent, ikke sølte og høflig engasjerte ved bordene. Nei, her går det i mørke jeans, tøff skjorte og slips som gjerne blir så klina ned og herja i at man ikke kan si annet etterpå enn at det må ha vært en super bursdag:o)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #15 Skrevet 10. september 2010 Har også erfart at mange sender gutter i selskap med dongeri og college genser. Synes ikke det hører hjemme i et selskap. Mange ser ut som de kommer rett fra bhg eller skole. Det finnes masse pent man kan kle guttene i, og deres klær er like vaskbare som jentenes.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #16 Skrevet 10. september 2010 HI her Dere som mener at det er helt greit å sende gutten i dongeribukse. Sender dere jentene i ei dongeribukse og t-skjorte som en vanlig barnehagedag når de skal i geburtsdag? Det var det jeg ville fram til. Eller sender dere jenta ut i 17. maitog i dongeribukse og t-skjorte? Og for ikke å snakke om julaften. Så deilig når ungene kan få bestemme alt selv og vi ikke trenger å kle oss om til julaften.Dere må være konsekvente å gjøre det med jenta også. Og barn som har på seg litt finere klær får faktisk lov å leke, herje og søle. Det er det jo heller ikke forskjell på jenter og gutter. Gutteklær er jo like enkle å vaske som jenteklær.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #17 Skrevet 10. september 2010 Jeg sender gutten min i ei fin dongribukse og tøff skjorte. For meg er det mye finere enn dress og slips for å si det sånn! Min svigerinne kler sønnen sin veldig fint (etter sin smak), men jeg synes han ser ut som en gammel gubbe. Hva man synes er fint, er jo veldig forskjellig. Når det gjelder jenter: Stakkars jenter som vokser opp i dag. Når jeg ser hvordan foreldrene doller dem opp til alle mulige slags anledninger, ja til og med i barnehagen, så får jeg lyst til å le høyt. Skal de på trening er det rosa ballettkjoler (selv om det er helt annen type trening)...jeg synes det er helt tragisk. Foreldrene skulle selv tvinges til å gå kledd som ungene på sine treninger. Helt tåpelig!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #18 Skrevet 10. september 2010 Det er jo ikke snakk om dress! Men en fin skjorte og bukse som ikke er dongeri og vasket mange ganger. Det holder det altså. Men jeg er hi og helt enig i at dollingen av jenter har tatt veldig av.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #19 Skrevet 10. september 2010 Jeg er overlykkelig om jeg bare får guttungen gjennom dusjen, på reine klær, og holder seg noenlunde rein til vi ankommer selskapet. Gutten min liker å pynte seg ved å ha på tøffe klær, så da blir det tøffe klær (gjerne dongri) til ære for jubilanten. Jenten vår er så liten at jeg fint kan ta på henne kjole og den holder seg rein til vi kommer frem, så der er det mindre stress, ergo lettere å kle opp! Om jubilanten føler seg støtt av dette så vil jeg si denne har større probølemer enn meg ;P
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #20 Skrevet 10. september 2010 Ting er litt hva en gjør det til. Klart det er fint at barna er pent kledd men det er et relativt begrep og tolkes forskjellig fra person til person. Det viktigste er vel hvordan man gjør ting, synes jeg da. At man lager litt spenning og forventninger rundt det. Nå skal vi finne noen pene klær (det være seg dongeribukse eller dressbukse) så skal vi vaske oss, stelle håret og finne frem gaven for idag er ***** sin dag
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #21 Skrevet 10. september 2010 He ha ja det er bra å bruke skjønn på forskjellig kjønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå