Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Jeg og samboeren er uenig i saken. Vi er bedt bort og det er midt i leggetia så vi trenger barnevakt om begge skal dra. Jeg mener at vi kan legge vesla i sengen sin (her hjemme) før vi drar, så kommer vi hjem hit etter festen og jeg ammer osv som vanlig. Det føler jeg er det beste for baby. Samboer mener vi skal ta med oss vesla til barnevakten (svigers) og vi kan legge baby der og komme å hente henne etterpå, amme og så kjøre hjem. Han mener det er latterlig å "kreve" at man skal passe baby under vårt tak. Og at vi ikke kan det osv.... Hmmm er det så latterlig? Hva er egentlig vanlig? Jeg synes det er verre å hente henne midt på natta (?) for å ta henne med hjem. Baby er ikke klar for overnatting enda pluss det tuller med hele ammingen, så det er ikke aktuelt enda.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Det er du som ammer, så tenk på hva som er best for deg. Tror ikke han heller hadde likt å måtte legge seg en annen plass, bli vekt på natta for så å måtte reise hjem å legge seg på nytt. Hvor gammel er baby og blir det mye stress for svigers å være hos dere? Er vell travelt fo de også at dere kommer brasende mitt på natta
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Vekke babyen midt på natta for å ta henne med i bilen og kjøre hjem? Latterlig forslag! Enten barnevakt hjemme eller overnatting borte.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Baby er stor (10mnd). Er veldig sta skal ha pupp før hun legger seg og en gang i løpet av natten. Har prøvd å la pappaen ta henne for å prøve å roe henne uten pupp men hun skriker til hun får det....hun lar enda ikke pappaen legge henne. Så jeg føler på det sterkeste at hun ikke er klar for overnatting enda. Men det er jo sånn hun er og jeg vil ikke tromfe det igjenom heller for jeg vet det er noe som vil gå over med tid. Pappaen er enig i at hun ikke er klar for overnatting men ikke enig i hvordan barnevakten skal løses. Svigers er litt sære og hjemmekjære til 1000, de liker helst å være hjemme hos seg selv. Men jeg føler virkelig at babys ønsker må settes høyest. Det er jo vi som kjenner henne best:)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Det er der jeg og sier:) Men baby er ikke klar for å sove borte enda pluss det passer ikke inn i ammingen... Men er det latterlig å ville ha barnevakt her? HI
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Å ville ha barnevakt og å ha barnevakt er ikke latterlig og det vanligste er faktisk at barnevakten(e) kommer hjem til barnet og passer barnet i hans/hennes hjem slik at barnet kan sove i egen seng. Og om man ønsker man barnet selvsagt overnatte hos andre, men når barnet ikke er klar for det og dere ikke ønsker det så sier det seg selv at barnevakten passer barnet hjemme hos dere. Å vekke en unge midt på natta er bare Galemathias! Jeg hadde ikke likt å bli vekt midt på natta for å bli satt i en bil og så kjøre hjem for å legge meg på nytt. Ville din mann likt det? Neppe Sær mann og sære svigers! Har dere noen andre som kan sitte barnevakt? (ps. hva med å vise ham denne tråden? 15:03
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Kan ikke dere overnatte hos svigers også da, hvis han absolutt vil at de skal passe henne der?? Personlig ville jeg hatt barnevakt hjemme, sånn at hun fikk sove i sine vante omgivelser osv.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Det jeg tror er mest vanlig og som vi selv praktiserer og ser andre også gjør det har vi bor er dette: Vi har enten barnevakten hos oss selv og kommer hjem som vanlig på natta. Ammer gjør jeg ikke om jeg hadde drukket alkohol ute men pumper meg og kaster melka. Eller så lar vi barnevakta (som også er besteforeldre hos oss) ha barnet hos seg selv men vi henter IKKE ungen der på natta. Vi drar enten hjem og sover og henter ungen på formiddagen eller så overnatter vi selv der når vi kommer hjem. Om vi drar hjem og skal hente ungen på formiddagen så er det jo en forutsettning at svigers kan gi barnet flaske om natta og på morgenen. Jeg pumper meg bare og opprettholder da melka.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #9 Skrevet 10. september 2010 15.37 her også. Ser i mellomtiden at du skriver at barnet er 10 mnd. Da er det stort nok til å venne av pupp på natta. Ville tatt et par netter nå fremover og bare gitt henne flaske og ikke tilbydd annet enn det. Selv om det vil være noen netter hun skriker så går det over. Etter å ha gitt henne melk på flaske noen dager, gå så over til bare vann på flaska. Det blir da lettere for deg og evt. barnevakt å kunne gi henne flaske på natta. Om det er veldig tidlig til denne overnattingen skal skje så ville jeg satt frem krav om enten å ha barnevakt hjemme eller at dere selv også fikk overnatte der når dere kom om natta.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #10 Skrevet 10. september 2010 Hun tar ikke flaske og har aldri tatt det, men drikker fra tutkopp. Har ikke pumpe da jeg aldri har brukt det. Lånte det en gang men får ikke ut serlig mye når jeg pumper:( Hun roer seg ikke om man gir henne tutkopp:) Hun vil kun ha ekte vare:) Hun har sovet noen netter igjennom uten å få pupp så det er sikkret ikke så lenge til at hun gjør det av egen fri vilje uansett. Har prøvd å nattavenne ved at pappaen gir vann i tutkopp men det gjør bare vondt værre, desverre....Hun holdt seg oppe ved å skrike og sluttet ikke før hun fikk pupp men måtte roes ned lenge i tillegg pga at hun ble så oppspillt. Hun begynte etter det å våkne oftere om nettene. Så vi har besluttet å drøye den med det enda en stund for jeg tror hun vil slutte med puppn av seg selv. Ja, jeg vet jo at det hadde vært lettere i slike situasjoner at hun hadde tatt flaske med mm, men det har aldri fungert for oss.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #12 Skrevet 10. september 2010 Hei, må legge til at jeg IKKE drikker alkohol uansett:) HI
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 På dagtid kan barnet være hos barnevakten, men på kveldstid skal barnet være hos seg selv og sove i sin seng. Har aldri hørt om noe annet enn det. At en barnevakt skal kreve at barnet er hos seg for så å bli hentet om natten synes jeg er latterlig og sært....kanskje de ikke er så hyppe på å sitte barnevakt uansett tenker jeg? Skal man være barnevakt skal man da kunne sette seg inn i barnets beste/behov og ikke kun tenke på sine egene egoistiske behov. Så finn en annen barnevakt?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #14 Skrevet 10. september 2010 Det beste er vel å spørre barnevaktene om hva de foretrekker. Ettersom det er de som gjør dere en tjeneste synes jeg det er naturlig å legge mest mulig til rette for dem. Hvis det er greiest for dem å passe hjemme hos seg ser jeg ikke problemet med det.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #15 Skrevet 10. september 2010 Til 1713: Så er det greit å hente en baby midt på natta fordi barnevakten synes det er best? Ser du ikke problemet i det? Om han/hun ikke kan passe hjemme hos barnet så er det vel feil person i utgangspunktet. Så da er det bare å prøve å finne en annen barnevakt eller eventuelt kan kun en dra.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #16 Skrevet 10. september 2010 Nei, jeg synes ikke det er noe problem. Om man bruker barnevakt på den måten flere ganger i uka, ville det vært et problem, men det høres ikke ut som det er saken her. Barn har ikke vondt av å bli tatt opp slik an gang i mellom, da er det ofte værre for barnevaktene som må holde seg våkne til dere kommer ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #17 Skrevet 10. september 2010 Er enig med de fleste andre her at de bør komme hjem til dere. De kan da ikke kreve at barnet skal hentes på natta bare fordi de selv er hjemmekjær? Nei, da er de veldig sære og tenker bare på seg selv og ikke bryr de seg om hvordan barnebarnet har det heller. Syns ikke de skulle fått lov til å passe det heller da. Ungen trenger da noen andre som er mer omsorgsfull og tenker på hva som er best for barnet. Har dere prøvd å gi henne grøt på kvelden? Kanskje hun er sulten og derfor våkner på natta og vil ha pupp? Grøt ligger litt i magen og varer kanskje til morgenen...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #18 Skrevet 10. september 2010 Vi bruker mine foreldre so barnevakt når vi skal noe, og det har vil alltid gjort, svigers bort langt borte vekk. De er alltid enkle, om vi ønsker at ungene skal ligge hos dem, så ligger barna der. Ønsker vi at de skal passe her hos oss, så passer de her hos oss. En annen variant som ikke er upraktisk som mange benytter seg av er at dere sover hos svigers også :-) Dere drar til svigers, ammer og legger baby. Drar på fest :-) Kommer hjem til svigers og tar natt ammingen, sover der og står opp tidlig og tar morgen ammingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå