Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 PH 7.5 PRO 1+ Leu 3+ Hva er LEU? Hvorfor har jeg 3+ på LEU? Er dette farlig?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Leukocytter. Altså hvite blodlegemer i urinen. Er du gravid er de obs på det mtp. svangerskapsforgiftning, men det kan også bare være forurensning, f.eks utflod. Hadde det vært noe å bekymre seg for hadde nok lege/jordmor sagt ifra og kontrollert nærmere.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Du har en noe basisk urin som inneholder litt eggehvite (pro+1) og en del bakterier (Leu +3). Bakteriene kan være der fordi du ikke var helt ren når prøven ble tatt, du ikke tok den riktig (skal kun være midt-strålen), eller du kan ha en urinveisinfeksjon. For å vite det sikkert må prøven dyrkes. Er du gravid bør legen være obs på Pro+1 delen dersom du i tillegg har litt høyt blodtrykk og/eller mye ødem, da kan det være du holder på og utvikle svk.forgiftning, men det er slett ikke sikkert med så pass lavt innhold.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Er gravid ja. Men har ingen plager i underlivet, så det kan jo ikke være UVI?? Hadde sex i går, så kanskje det har kommet ut litt væske?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Leukocytter har ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre. Det å lekke litt proteiner i urinen når man er gravid er normalt. Men når du får ++/+++ på proteiner i urinen og samtidig høyt blodtrykk så tyder det på at en svangerskapsforgifting KAN være i ferd med å utvikle seg. Nå vet jeg ikke hvor langt du har kommet i svangerskapet, men det kan være vanskelig for gravide å få til en helt "ren" urinprøve, og det er da vanlig å se leukocytter i urinen. Har du ingen symptomer på urinveisinfeksjon ellers så kan du ta det helt med ro.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Thanks Håper på at et bare er litt rusk i urinen. Hadde svangerskapsforgiftning i forrige svgsk, men er langt fra denne gangen. Har et flott, litt lavt, blodtrykk..... Men rart med det LAU greinet...Har jeg aldri vært borti....
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Helt feil. Gravide kan ha asymptomatisk uvi. Dette må du ta videre og få dyrket den prøven for å se om det er "grums" eller bakt. Hvis du har uvi og ikke vet om det, kan det gå over i nyrebekkenbet. noe som er alvorlig for en gravid. Sjekk opp i det! 1 på protein hadde jeg ikke tenkt på.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Leste nettopp en artikkel i går hvor det stod at gravide kunne ha urinveisinfeksjon uten å ha symptomer. Det er en av grunnene til at det blir sjekket etter dette i en urinprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå