Gå til innhold

Barnebidrag igjen - hva dekker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aleneforeldre kan jo få dekt inntil 64% av tilsynsutgifter.

Hva skal barnebidrag dekke?

Mat og boutgifter er jo like store hos far dersom han har de 40% (noen kroner i forskjell på matutgifter kanskje). Må jo ha eget soverom til barna da. Men alt av utstyr som de også ville hatt hos mor.

Klær skal dekkes. Men dette koster ikke 2500 kr. i mnd (eller 5000 kr i mnd dersom mor skal betale halvparten).

Jeg skjønner ikke regnestykket på nav jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. Det er bare tull at far ikke må ha eget soverom til barna dersom han har dem lite. Hvem i alle dager godtar at ungene ligger på sofaen?

Hva om mødre også skaffet seg en godt betalt jobb? Blir så lei av "men han tjener jo 600000 og jeg tjener bare 250000, buhu"...

Skrevet

Helt enig!

Hva med i det minste ha ambisjoner om å forsørge barna selv. Så kan man heller dele på utgifter til klær osv, det blir langt mindre i mnd.

Men alle vet jo hvem de mest grådige mødre er; de uten utdanning / lavtlønnede yrker. Som helst snylter det lengste de kan på OS. Skjønner ikke hvor skam - og mestringsfølelsen til enkelte blir av.

Flere av disse mødrene shopper stadig nye klær og ting til huset også, DET tok ikke min mor råd til når hun var alene med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...