Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Helt i slutten av juni kikcet endelig viljestyrken min og motivasjonen inn på likt og jeg begynte seriøst og trene og spise sunt og lite kcal for å komme ned i vekt. Den dagen stoppet vekten på grufulle 79,5 kg (er 172,5 cm og av den bredskuldrede typen, så "skal" veie litt, men likevel), jeg var rett og slett lubben og med deigmage. Målet var 68 kg, men nå som jeg nærmer meg, så tror jeg at jeg satser på og stabilisere meg på ca 65-66 kg i stede. I dag stoppet vekten på 69,7 kg! Nesten 10 kg er borte, deigmagen er nesten borte og formen myyye bedre. Herlighet så deilig det var og se 6-tallet på vekten igjen! :-) Mange år siden sist nå. Denne gangen _skal_ jeg klare og nå målet mitt, denne gangen gjør jeg det skikkelig (har f.eks trent 50 min med zumba og 30 min med styrke i dag) og da skal jeg klare det! Sånn dagens skryteinnlegg, måtte bare rope det ut et sted. Er faktisk ganske stolt over meg selv siden jeg normalt er en lat sofasliter ;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 wow! Grattis! Godt jobba. Hva har hjulpet deg til å holde motivasjonen oppe? Er du medlem i vektklubben eller noe? Nå skal ikke jeg bry meg med deigmagen min, siden jeg er gravid, men den skal bort til neste år!!!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2010 Takk :-) Det og merke hvordan klærne sitter bedre, belte stadig må inn et hakk osv hjelper på, men mest at jeg endelig har begynt og føle meg hjemme i min egen kropp igjen er nok den viktigste motivasjonsfaktoren. Ellers bruker jeg GR sin gratis vektklubb for å få oversikt over hva jeg får i meg på en dag, og sånn ca hvor mye kcal jeg forbrenner med det jeg gjør. Har vel til slutt innsett at den enste virkelig gode og varige måten og gå ned i vekt på, og få en stram figur, er den akk så slitsomme og kjedelige standeren...trening og riktig mat i riktig mengde. Du får nå kose deg med magen du nå og ikke tenke vekt, nyte det mens du kan :-)
Hanna30 Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Gratulerer! Jeg begynte mitt nye liv med sunn mat og trening i går. Fødte i slutten av juni. Skal ned fra 76 til 66 er planen.. :S Håper jeg har like bra viljestyrke som deg og greier å holde ut! Er så utrolig glad i sjokolade, og ganske lat av meg.. Men det er jo bare å bestemme seg! Det er så godt å føle seg litt strammere og finere. Har også deigmage og føler meg lubben. Er 180, så er heller ikke tjukk. Men har med selvfølelsen å gjøre!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Jeg har også størst tro på trening og sunt kosthold. Ikke noe hokus pokus. Jeg tror ikke på enkle løsninger om det skal funke på lang sikt. Nei, nå skal jeg bare nyte graviditeten. Jeg føler meg mer vel i stramme topper nå, enn jeg gjorde for noen mnd siden. Da var det bare en stor ekkel deigmage som ikke vil forsvinne. Så det er håp for deigmager altså. Det gjør meg veldig glad!! Keep up the good work!
Hanna30 Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Jeg har også vært inne på den vektklubben og sett. Men når jeg skal plotte inn hva jeg har spist. F.eks. et knekkebrød med ost og avokado, og et med kaviar, så må man jo skrive inn alt da? Kalorier per. 100 gram på både avokadoen, osten og alt? Kunne tenke meg bare å regne det ut selv (står jo hvor mye kalorier et knekkebrød inneholder på pakka, så må jo ikke veie det liksom). Vet du om det går an å få til på et vis? Skrive inn bare antall kalorier uten å skrive opp matvarene? Synes det ble så omstendelig, men hadde jo vært motiverende og artig å bruke den siden egentlig. Kanskje jeg bare må anskaffe ei vekt og sette igang med veiing og telling...?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Kjempeflink! Jeg og har begynt så smått med trening, men spiser for mye potetgull og snop i stedet for mat Nå må jeg skjerpe meg for har ca 16 kilo som skal bort..... Nå er det 7,5 uke siden jeg fødte så vet ikke helt hvordan det er med å trene Zumba alt nå? Har veldig lyst til å hive meg på det jeg også nemlig
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2010 Ja, altså...etter 4 store barn (hadde SF-mål over skjema med alle fire) så er jo ikke magen helt som før akkurat, men er heldig nok til å ikke ha heng. Så stående så er magen ganske flat, synes til og med at man kan se at den er litt trent, men midt foran ser en også at jeg ikke er en barnløs tenåring heller. Det er liksom bitte litt for mye hud/fett der. Sittende merker jeg det mer, men synes ikke det er ille heller nå. Vil tro at et pa kilo til hjelper :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2010 Ja, du bør skrive inn alt, og ja, det er veldig omstendig i starten. Jeg gadd ikke gjøre det skikkelig i begynnelsen og bare tippet vekt, men det ble jo helt galt og jeg spiste altfor mye. Etterhvert lærer du deg ca vekt og da går det fort og plotte det inn. Vis du har en vekt du kan nullstille mellom hver gang (en fordel om du skal holde på med dette), så kan du sette på fatet først. Så nullstille. Så knekkebrødene. Noter vekt på en blokk, nullstill. Legg på ost, skriv opp vekt, nullstill. Legg på avokado, skriv opp vekt, nullstill. Ta på kaviar, skriv opp vekt og ferdig. Da har du alt sammen, og neste gang blir jo det omtrent den samme vekten. Du husker det fort, eller kan gå tilbake en dag eller to for å sjekke. Samme med middag. Legg på fatet og nullstill. Legg på f.eks potet, nullstill, kjøttkaker, nullstil, saus, nullstill osv. Nesten alle matvarer ligger inne fra før av, resten legger du fort inn selv. Blir fort rot om du skal både regne selv og huske noe av summen, og så skal programmet regne ut noe og stå der og oppgi feil totalsum. Sikkert litt rotete forklart, men du skjønner? Nå bruker jeg ikke mer enn 2-3 minutter maks på å fylle inn en hel dag, med all mat og det går veldig fort og veie maten som er ny. Mye husker jeg nå, det går seg fort til :-) Jeg har gått så langt at jeg har regnet ut hjemmelaget lasagne, pizza osv også for å vite hva som er i dette, av ren nysgjerrighet, ellers bruker jeg produkter som ligner. Gjør ikke noe om det er Mills sin leverpostei i stede for Gilde sin liksom ;-) Lykke til da med vektnedgang!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2010 Er vel 6 uker de sier at man ikke skal trene annet enn bekkenbunnen. Bekkenbunnen bør være litt trent før du trener noe annet slik at du ikke risikerer sjedeframfall (du trener dette ved å ligg på ryggen med bøyde ben og armene langs siden, kniper sammen rumpe og underliv og løfter rumpe og korsrygg opp fra gulvet, holder i 5-10 sekunder, senker ned, slapper av og løfter på nytt osv, ta 10 x 3 repetisjoner). Når du føler at bekkenbunnen er litt trent, så kan du begynne med rolig zumba. Brukt tid på å lære trinnene, så sliter du deg ikke ut for fort heller :-)
Hanna30 Skrevet 10. september 2010 #11 Skrevet 10. september 2010 Tusen takk! Da får jeg kjøpe meg ei vekt og sette igang! Sikkert sant som du sier at det bare er litt styr i begynnelsen:) Er jo greit å få kontrollert det skikkelig, og motiverende å måtte skrive ned alt. Da blir det vanskeligere å "jukse" også Nå skal det trimmes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå