Gå til innhold

Førstegangs gravid =)


Engelen <3

Anbefalte innlegg

Jeg sniker meg inn i denne terminklubben med skrekkblandet fryd =) Utifra terminkalkulatorer på nett er jeg i dag på første dag i uke 7.

Er overlykkelig det ene øyeblikket, og skrekkslagen det andre... Er vel mest redd for å miste. Noen som vet om dette er arvelig?? Både min søster og min mor han hatt en SA. Krysser fingrene for at dette går bra og for å berolige meg selv litt har jeg bestilt tidlig UL som jeg skal til når jeg er 7+6 uker på vei. Symptomene er få... Bare oppblåst og forstoppet.. ellers merker jeg ikke graviditeten en gang. Andre som har det sånn?? Føler at alle har så mange symptomer bortsett fra meg. Noen andre her inne som er i begynnelsen av uke 7??

*Dette er SÅ spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye:)

SA er ikke arvelig, det er bare kroppe sin måte å ordne opp selv. Kroppen frastøter seg fosteret hvis det er noe galt med det. Alle kvinner opplever som regel en SA i løpet av livet sitt. Det er ikke noe vi får gjort selv for at det blir en SA sa min gynokolog.

Jeg er i uke 6 i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også førstegangsgravid og i starten av uke 7 akkurat som deg. Kjenner meg igjen i det du skriver. Merker egentlig ingen forskjell bortsett fra litt ømme bryster. Ellers er alt som før:) Det at jeg ikke hadde noen symptomer gjorde meg litt usikker, så jeg har derfor nå tatt blodprøver to uker på rad som viser ønkig av hcg- nivået i blodet. Prøvene viset at alt var som det skulle:) Så, vi er nok like gravide selv om vi ikke kjenner så mange symptomer enda:) Og JA. Det er såå spennende:) Masse lykke til truh:)

lj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Gratulerer så mye!

 

Jeg er også i uke 7 eller 6+2 i følge mine beregninger og det er første gang, så har hatt maaange rare tanker svirrende en stund.. men da er vi jo så og si like langt:)

 

Aner ikke om sånt er arvelig,men selv om det har skjedd både din søster og mor kan det jo gå helt fint med deg! Slikt er vel avhengig av så mye, og jeg tenker slik at hvis det skulle ende i SA så er det mest sannsynlig fordi det var noe galt og da er det kanskje det beste?. Men ville så klart blitt veldig lei meg uansett.. så krysser fingerne for at alt skal gå veldig bra:)

 

Har en del symptomer, kvalme, enormt behov for søvn++ men du skal være glad hvis du slipper slikt. Jeg begynner å bli ganske sliten av det så gleder meg veldig til helg hver uke...

 

Lykke til på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar og masse gratulerer til dere også!

Spennende å snakke med kvinner som er ca like langt på vei som seg selv =)

Vi kan vel ikke gjøre annet enn å krysse fingrene og håpe på det beste! Jeg er vel i grunn heldig som ikke har så mange symptomer, men man blir litt engstelig av det også... Går jo på nåler om dagen! =) HAHA! Bunner vel bare i at dette er VELDIG nytt og veldig spennende! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei du. :)

jeg er i uke 7 med min nr 3!

jeg merker også lite til graviditeten,men kjenner kvalmen av og til når det er sterke lukter og sånn.også føler jeg meg oppblåst.

jeg gleder meg til magen ser ut som gravidmage og ikke bare at man har lagt på seg litt som jeg vet det blir om noen få uker.iallefall for meg som venter nr 3.magen kommer fortere og fortere for hver gang har jeg hørt og opplevd. :)

masse lykke til og nyt gravid tilværelsen.kos deg med magen og ikke gjem den vekk.de fleste synes det er super fint med gravid mage.jeg har aldri gått i så stramme klær som når jeg har vært gravid.vis fram de flotte magene jenter!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...