Gå til innhold

Utrolig bra innlegg, Teline!


Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg har i lengre tid vært så naiv at jeg har trodd at solidaritet og samhold blant annet innebærer at man har et grunnleggende verdisyn som tilsier at man respekterer mennesker fordi de er mennesker. Sånn uavhengig av tro, religion, politisk ståsted osv. Her på DiB har jeg lært at det er feil. Her har jeg lært at det finnes mennesker som mener at de stiller i en klasse for seg, en klasse som besitter sannheten, og som ser seg selv som moralsk overlegne. Det jeg observerer er nedlatenhet på sitt verste.

 

Jeg har aldri stemt FrP, eller vært fristet til det, Jeg må si jeg blir forundret over at jeg har samme politiske ståsted som mange av sosialistene her inne. Den menneskeforakten som kommer til syne her inne til tider er ikke noe jeg personlig kan relatere til. Eller forstå."

 

Håper det er greit at jeg fremhever dette innlegget, som jeg synes var utrolig bra - og ikke minst treffende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra innlegg og jeg er så enig med deg.

Skrevet

En ting jeg har lært etterhvert som jeg har blitt eldre er at det ikke er noe vits å la seg sjokkere over folks egoisme og overlegenhet. Mennesker viser hvem de er med å gjøre eller unnlate å gjøre små ting, som å hjelpe folk som faller om! Jeg kom engang over en mann som hadde et epeleptisk anfall mens folk bare glante på ham og gikk forbi!!! Jeg angrer på at jeg ikke gav dem huden full, de som hadde et "stand" like ved der han lå, det ikke mulig at de kan ha unngått å sett det. Fy fa*n, hvem skal man stole på om det skjer noe. Man kan jo DØ uten at noen reagerer, jo. Puh, kanskje litt utover det som blir diskutert ovenfor men dette er vel litt i samme gata.

Skrevet

Det der var noe av poenget med mitt innlegg på omtrent samme sak tror jeg...

Er så himla lei av at andre dømmes ut i fra at "jeg vet best" Enten det være seg meninger, klær, bæresystemer, bleier eller hva det måtte være!

Skrevet

Det som forundrer meg mest er de innleggende som bare er slemme. Noen snakker om noe helt annet og så ender det opp med dritt-slenging av noe helt annet.... Av og til lurer jeg på om de som slenger den dritten er sånn med mennesker i hverdagen også. Det kan de jo umulig være for da hadde det vært mye dritt-slenging ute å gå...

Skrevet

Hvor ble det av "mobberne"?...

Skrevet

Helt enig med deg Solstråle. Fantastisk innlegg og så sant!

Skrevet

Om man vil lære noe, så er vel den virkelige verden en bedre læringsarena. Jeg har sluttet å irritere meg eller forundre meg over utsagn jeg synes er sprøe. Et nettsted som dette kan man jo ikke ta seriøst, med mindre man ønsker råd om bleier og sure oppstøt.

 

Jeg har jo gjort meg noen tanker, men vet at verden ser litt annerledes ut enn det som kommer frem her.

 

Hva verdisyn gjelder prøver jeg så langt det lar seg gjøre å respektere at andre har en annen oppfatning enn meg, men å respektere mennesker som ikke ønsker at jeg skal få muligheten til å gifte meg på lik linje som den hetro normen, ikke ønsker meg muligheten til å adoptere- det har jeg vanskelig for. Da tenker jeg på FRP velgere. Det kan jo også være at noen "ser bort fra" deres diskriminerende homofilsyn og har lagt vekt på andre ting ifht. deres politikkføring. Men, likevel vil jeg si at deres grunnleggende verdisyn er forkastelig. Skal man ikke få elske og få bli elsket og kunne få oppleve de store tingene til livet, fordi man har en annen seksuell legning? Hva slags signalement sender vi til våre barn? Når de åpenbart vil bli nektet retten til å bli ektefolk, og nektet retten til å kunne gi et barn i nød et hjem av kjærlighet.

 

Det kan oppleves som mobbing mot enkelte grupper, men for min del som er rettferdighetens dessippel og forkjemper mot hat og rasisme, vil jeg si at what goes around comes around.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...