Gå til innhold

Noen som har vært i Tallin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å være i Tallin neste helg uten mann og barn.

Hva skal jeg finne på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rusle rundt i gamlebyen. Veldig koselig!! Hyggelige restauranter og artige butikker.

Skrevet

Singerer Vinterstjerne. Flott by. Vi var der på vinteren i 24 minus da..hehe.. så fikk nok ikke utnyttet byen til det fulle, men byen har utrolig sjarm, masse å se.

Skrevet

Torget i gamlebyen må du bare se. Hver dag på et vist klokkeslett (husker desverre ikke når) spilles en melodi som plutselig blir avbryt. Det er til ære for han som spilte det og ble skutt i tårnet. Det var sikkert noe mer til den historien, men jeg var ganske liten da bestefaren min fortalte det.

Ellers så må du bare rusle rundt i gamlebyen. hvis du vil reise litt ut av byen er det verdt å ta turen ned til stranda. Da sovjet hadde okkupert estland var det vakter i tårn langs hele stranden. De rakte stranda hver morgen og kveld og dersom det var fotspor i sanda gikk de til nærmeste landsby, fant ut hvem som var forsvunnet og skjøt familien..

Bestefaren min fortalte at den eldre garde fortsatt er litt redde for å gå ned til stranda pga minnene. Folk sultet rett og slett fordi de ikke kunne fiske.

Det er kanskje litt spesiell historie for meg siden min bestefar rømte nettopp fra stranda.

Skrevet

Tallinn er en kjempefin by, spesielt koselig i hele gamlebyen. Og så er det en fin park litt utenfor.

Skrevet

Signerer de som sier Gamlebyen:) Ellers benytt anledningen til en hårklipp/farge, manikyr/pedikyr/spa. Er omtrent halv pris i forhold til Norge.

Ellers tok vi City tour busser, og var på Tallin Zoo

Kjøp et Tallin card, da kan du få mange attraksjoner gratis, blant annet Kiek in die Kök (tårnet i gamlebyen)

http://www.tourism.tallinn.ee/fpage/tallinncard

God tur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...