Gå til innhold

har lege min lov til å strippe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på svangerskapskontroll etterpå.

veldig lyst til å spørre om han kan strippe meg.. var to uker unna termin i går.. utrolig lei av å være graivd.

har hatt sex, gått rolige turer flere dager på rad. får masse sterke kynnere på kvelden men de gir seg etter noen timer.

har lest flere steder at det kunn er jordmor som kan strippe gravide..

stemmer det??

jeg går ikke hos jordmor kunn lege..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han har lov, dvs at dte ikke er forbudt ved lov.

Om han vil gjøre det er vel en het annen sak...

Skrevet

Helt ærlig så vet jeg ikke om en vanlig allmennpraktiserende lege har nok kunnskap og kompetanse, men skader sikkert ikke å spørre.

Gynekologer kan gjøre det vet jeg, var en gynekolog som gjorde det på meg for å sette meg i gang, men dette var på sykehuset.

Skrevet

Kommer vel an på erfaringen til legen.

Men ikke ha for store forventninger. Så vidt jeg har forstått så setter (eller prøver å sette) ikke de fleste leger i gang fødselen før du har gått over termin.

Da skal det være mer tungtveiende grunner enn at du er lei av å være gravid. Det er de fleste gravide på slutten.

Skrevet

det mener jeg bare jordmødre eller fødselsleger har lov til å gjøre. fastlegen er en allmennlege og vil ikke ha kompetanse nok til å utføre stripping, langt mindre avgjøre om det er rett å gjøre det eller ikke.

klart, dersom legen din er en tidligere gyn eller har jobbet med fødekvinner på et annet plan enn svangerskapskontroller så kanskje. men ville absolutt ikke ha vedda lønna mi på det.

Skrevet

Minner meg om forrige svangerskap og jeg spurte min danske lege om han kunne strippe meg, tror du han misforsto eller? Ha ha, han så på meg med forferdelse og stammet at det kunne han ikke...jeg forklarte hva jeg mente med det og han så skikkelig lettet ut hehe, men sa han ikke hadde erfaring med det så det ville han ikke prøve på engang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...