Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Bleier er IKKE en stor utgift, og man gidder ikke kjøre en halv mil ekstra for å spare noen kroner på en pakke med bleier som varer i en halv måned. Det er jo helt sprøtt. Har to unger som ble tørre nå i sommer, og jeg kan ikke si at jeg merker noe på økonomien. Å spare en tier på frokostbalnding, eller en 5,- for hvert brød, hadde vi nok merket mye bedre. Har aldri vært prisen på bleier som avgjorde hvor vi handlet. Det er fint med billigere bleier, men bevare meg vel, det er ikke den store utgiftsposten, ikke engang med to bleie barn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Det kommer jo litt an på hvor mange bleier man skifter pr dag da. Har man en unge som bæsjer 3-4 ganger om dagen pluss at man skal skifte tissebleier, så blir det jo mange bleier i løpet av en dag. Og om man har mulighet til å spare inn litt på det, så ser ikke jeg noe galt i å spare penger på bleiekjøp enn på andre ting.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 jeg ville ikke brukt bilen og kjørt for å hamstre bleier, men når jeg først er på Kiwi så tar jeg selvsagt med meg noen ekstra pakker. Bare tull og ikke skulle benytte seg av et skikkelig tilbud hvis det er en vare man bruker mye av. Jeg har to bleiebarn og har allerede spart endel av å ta med meg ekstra pakker når jeg først handler.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Jeg handler all mat på Rema 1000, men har kjørt innom Kiwi (på vei hjem fra jobb riktignok) for å kjøpe bleier ja. Og jeg har bare en "bleieunge" nå, og hun bruker nok kanskje en 6-7 bleier i døgnet normalt. Hvorfor betale mer når man kan få det billigere på en annen butikk? Nå nyter jeg tiden fram til nyttår, hvor bleiene er like billige på Rema som på Kiwi - for da slipper jeg å stoppe innom en annen butikk på vei hjem i en ellers ganske hektisk hverdag!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Er enig i at bleier ikke er en såå dyr utgiftspost. Og man sparer jo ikke mange kronene om man skal kjøre langt for å handle 2 bleiepakker. Men for oss som bor sentralt og bruker litt bleier er det helt greit å spare litt, gjør ikke meg noe å få bleier "gratis". Handler som regel dagligvarer på kiwi for det er næmest, og i trilletur avstand. Og da gjør det meg ingenting med bleietilbudet dems.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Om du må kjøre et stykke så går det vel opp i opp men om du bor i nærheten av en av disse butikkene så får du jo bleier til halv pris og det må jo merkes på lommeboka.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Selvfølgelig er det irrasjonelt å kjøre langt for å spare noen krroner på bleier. Like mye som det er irrasjonelt å reise langt for å spare 1 kr på en frokostblanding (ditt eksempel) For oss med 2 bleiebarn er det MYE å spare når vi når får 4 bleiepakker for 47 kr. Vi sparer 100 kr på dette. For oss er dette mye penger. Jeg vlle absolutt ikke merke noe på å spare en ti'er på een pakke frokostbalnding for vi bruker vel ca 1 pakke i måneden...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Som sagt det er fint med billigere bleier, på lik linje med andre varer. Men det er ikke bleiene som har størst utslag på familieøkonomien, det er noe med at bleier er et symbol på hvor dyrt det er med barn, men egentlig er det helt andre utgiftsposter som virkelig drar det opp. Det er nok sikkert fordi det ikke går så vanvittig med bleier at butikkene har råd til dumpe prisene på det. Er liksom bare symbolvaren, men små utslag for den som kjøper det billigere, og små utslag for butikken som får null advanse. Det dreier seg om hvor vi handler alt det andre, det som virkelig betyr noe, det er det de slåss om. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå