Gå til innhold

Hva synes dere om disse navnene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to dager til termin og jeg har følt vi har hatt sånn noen lunde kontroll på navn. Vi har til nå landet på Ada som vi begge synes er veldig vakkert men nå som jeg ser det på papiret(ja, jeg har faktisk skrevet ned det aktuelle navnet!) virker det så tomt. Hun skal bare ha ett etternavn. Mitt pikenavn er Hansen og jeg synes dette bare vil ta opp plass. Ikke er det mye pent heller. Mannens etternavn, som jeg også har tatt er på åtte bokstaver. Vil det da se dumt ut med kun Ada+ etternavn? Innbiller meg at folk i dag gir barne fire navn og i noen tilfeller ser det veldig lekkert ut synes jeg!

Mine to favoritter i starten av svangerskapet var Mathilde og Margrethe. Er veldig glad i disse navnene fortsatt. Men igjen, så er jeg uhyre kresen og synes Ada Mathilde blir aaaltfor sukkersøtt og Ada Margrethe totalt mismatch. Hva synes dere? Mannen er heldigvis åpen for et mellomnavn, vi har i grunn vært på samme planet hele tiden når det gjelder navn. Vi liker Ada begge to og derfor kan jeg ikke godt forlange å bytte det ut så sent så Mathilde eller Margrethe kan bli brukt alene når han er såpass innstilt på Ada, som i tillegg var navnet til oldemoren hans.

Jeg trenger litt input utenfra. Vær helt ærlig, hvordan lyder nevnte navn; Ada Margrethe og Ada Mathilde? Kom gjerne med innspill til andre mellomnavn, helst med 6 bokstaver + som ikke slutter på A. Mellomnavn der begge har a-endelse takler jeg ikke :P

Venter spent på svar:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ada Mathilde var pent syns jeg. Jeg syns ikke det ble sukkersøtt heller, to gamle tadsijonsrike navn sammen :)

Andre alternativer jeg kom på i farta:

Ada Oline

Ada Sofie

Ada Helene

Ada Marie

Ada Synnøve

Ada Elise

Lykke til

Skrevet

Jeg ville gått for bare Ada jeg! Synes det er veldig fint. Jeg synes ikke det er så viktig at ettrnavnet skal klinge bra med fornavnet, det kan man liksom ikke velge! Det enkle er ofte det beste=)

Skrevet

Ada Mathilde er fint. Liker også Mathea så f.eks. Ada Mathea kan jo også være en mulighet?? Men ser jo at du ikke vil ha to a-endinger.. he, he.

Gå for Ada Mathilde. Flott navn begge to!

Etter min smak blir bare Ada litt kort.

Skrevet

Ada Margrethe likte jeg veldig godt (selv om jeg egentlig ikke liker Margrethe)

Det klang fint. Ada Mathilde likte jeg ikke helt sammen :)

Ada Olise

Ada Louise

Ada Konstanse

Ada Mari (med lang i)

Ada Beatrix

Ada Bertine

Ada Sofie

Ada Eveline

Skrevet

Ada Margrethe var kult. Synes ikke det er mismatch.

Skrevet

Legger til Ada Kristiane og Ada Malene ;-)

Skrevet

Vet om ei som heter Ada Iselin og det syns jeg er kjempefint. Likte ikke Ada sammen med de du nevner.

Skrevet

Ada Hermine

Ada Johanne

Ada Nanett

Ada Nikoline

Ada Kristiin

Kan du bruke noen av tipsene HI?

Skrevet

Ada Margrethe var fint, et navn med tak i! :)

Skrevet

Synes Ada er et veldig fint navn, og et kort fornavn passer bra et et lengre etternavn, som deres på 8 bokstaver. Mellomnavn har jeg ikke sansen for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...