mirredutt Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Ble akutt drittlei de lyslysebrune veggene i stua og har bestemt meg for å male i dag! Trenger hjelp til å velge farge. Har ganske stor stue med mange vinduer, men i tv-kroken er det ingen vinduer. Listene og vinduskarmene er malt i eggehvit. Møblene er mørkebrunt skinn og oljet eik. Har kjøpt nye fine sølvgråe gardiner på black design som også må matche Kan dere idèmyldre litt sammen med meg?
meg & to små vampyrer Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Skal det være veldig nøytralt? Og skal alle veggene være samme farge? Folk er jo veldig gærne etter de hvitnyansene, hva heter de alle sammen da...? Jeg syns det høres litt kjedelig ut da, men går an å ha en vegg med noe annet om man vil? Og med så tunge møbler er kanskje noe lyst og nøytralt greit?
The Bad Gal Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Jeg har fått "dilla" på grått. Ville malt ene veggen i mørk, mørk grå og resten i en lys lys går eller evt. hvitt om du synes det blir voldsomt. Evt går du crazy og maler alt i mørk grå og slenger på en turkis vegg som kontrast:-) Har nettopp malt soverommet i mørkt og lyst grått og har mørke, tette grå gardiner som det gå litt lyngfarget mønster i, samt florlette Lilla/lyng-farga gardiner bak de tykke gardinene. Gulvet er mørkt tre, samme er senga, så vet at grått og brunt passer fint i huset. (må legge til at jeg ikke er en sånn gamle, søte møbler-type og ihvertfall ikke mal-alt-hvitt-type, så jeg har litt mørkere smak enn mange....
rosa og en blå Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Stockholm hvitt med lys grå nyanse (ikke brun eller gul i det hele tatt) og så kan du ha en mørk grå vegg som passer til i same serie cape town) det har vi over hele huset )) det finner du hos fargerike, heter halvor bakkes favoritter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå