Gå til innhold

Hjelp meg, ikke døm meg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 27 år, med et barn på 6.

Hele veien har jeg tatt vare på barnet selv. Min "mann" har levd sitt eget liv.. Først med dop, så med utroskap...liten pause, deretter utroskap igjen før han stakk til utlandet for et år..

Jeg fikk en depresjon, gikk til lege og fikk prøve flere typer lykkepiller, men ingenting funket for meg. Jeg har alltid vært en oppegående jente, jeg har god utdannelse og en ok jobb. Mannen har mere, da han er familierik og for det meste sitter på ræva...

Det er han som har gitt oss det sinnsykt flotte huset vi har, flott innredet som jeg vil ha det...Men jeg har det ikke godt.. Ikke får jeg hjelp med gutten vår. Ikke får jeg kos, eller kjærlighet. Mannen min røker hasj annenhver kveld også, men ingen vet om dette såklart.

Jeg har det vondt. Jeg vil ha en oppegående mann, jeg vil elskes og ha et godt samarbeid (og god sex).... Ingentng funker, men jeg har et stort problem og det er en gjeld på 160.000kr som har forfulgt meg lenge..

Kan jeg ta fra gutten min nettverket i nabolaget? Sitt "flotte" hus og miljø?

Hva skal jeg gjøre, jenter? Jeg DØR innvendig!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffameg!! Kom deg vekk derifra! Ingen penger eller palass i verden er verdt den prisen du betaler. Og jeg er sikker på barnet ditt heller vil ha en lykkelig mor enn et stort hus. Og økonomien ordner seg alltid! Gjeld kan du betale etterhvert.

Røykehuer forandrer seg aldri! Been there, done that!

Skrevet

så lenge du ikke trives, og har det vondt.

så ville jeg vurdert situasjonen, jeg kan ikke fortelle deg hva du bør gjøre.

men hanne min mann oppført seg slik, hadde troligt gått i fra han..

flott hus, penger osv. gir ikke lykke.

mange varme klemmer til deg og din lille:)

Skrevet

Uff, jeg får helt vondt av å lese dette:( Kom deg bort, gjør deg selv den tjenesten!

Gjelda di får du hjelp til å ordne opp i, ring banken og hør hva du kan gjøre.

Barn er som regel veldig tilpassningsdyktige, så du skal ikke bekymre deg for at du tar fra han nettverket hans. Han får et nytt nettverk:) Mest sannsynlig får han en mamma som har det bra også, og det merker små gutter:)

Skrevet

Ved en evt skilsmisse er det en del innfløkte regler om deling av fellesverdier. Ta en kikk i Lov om ekteskap LOV 1991-07-04 nr 47 på www.lovdata.no.

Det er ikke sikkert du kommer så dårlig ut som du tror.

Og 160.000,- i gjeld er ikke mye.

Ellers vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en advokat for å høre hvilke rettigheter du har ved en evt skilsmisse.

Det forutsetter selvfølgelig at du er gift, men om jeg ikke husker helt feil, er det også nylig tatt inn en del om formuesdeling ved oppløsning av samboerskap.

Forøvrig er jeg jo av dem som mener at et ekteskap er noe man må jobbe med hele tiden, og at man skal prøve så godt man kan å få ting til å fungere, men for all del: Går det ikke, så går det ikke. Ingen vits å lide heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...