Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Hei. Jeg har termin i desember og har gått på dagpenger i 1 år. Jeg vet at dagpenger regnes som jobb og at jeg kan få foreldrepenger,MEN har jeg rett på engangsstønaden????? Setter pris på svar, da jeg er bekymret for hvordan jeg skal ha råd til og handle inn vogn osv....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Noe som er lurt er å handle inn litt nå, og litt da. Og det er ingen ting i veien med å kjøpe brukt. Selv lånte jeg en vogn og arvet mye klær og leker, og det funket helt fint.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Hvis du har rett til foreldrepenger, har du ikke rett til engangsstønaden.. Og omvendt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Tror ikke du har rett til begge.. Enten eller.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Du må velge enten engangsstønad eller foreldrepenger. Du har krav på overgangsstønad, som reduseres etter inntekten din (foreldrepengene). Overgangsstønad kan du få i opptil to måneder før fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå