Gå til innhold

Hva gjør dere angående barnehage/pass etter permisjon?


Gulljentene

Anbefalte innlegg

Litt kinkig dette med å få barn i desember slik sett har jeg forstått nå :/ Hvordan løser dere dette? Lar dere ungen ders starte i barnehage i august?! Da er jo han/hun kun 8-9 mnd! Eller satser dere på å få plass på nyåret? Var noen her inne som skrev at det var nærmest umulig å få plass i januar :/ Kjenner panikken vokse nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satser på å få plass i januar. Men tror at man må søke før fristen som er for de som begynner i august. Er vel i mars eller noe. Søke tidlig så bør det vel gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man søker innen fristen i mars 2010, så tror jeg ikke det har noe å si når søknaden er sendt inn.Tipper man må ha fødselsnummer for å få sendt inn søknad, og det kan jo ta litt tid å få. Uansett har man ikke krav på plass ved dette barnehageopptaket ettersom ungen ikke er 1 år per 31.08.11. Vil ikke være garantert plass før 31.08.12. Antar jeg når permisjonen nærmer seg sluten undersøker litt med barnehager i nærheten om det likevel skulle være noe plass fra januar 2012. Evt må det vel bli dagmamma eller noe sånn. Ikke så lett å få tak i det heller. Men, men. det blir ikke bedre av å bekymre seg å forskudd. Lenge fram er det og. 2012 faktisk. Så i første omgang får vi har fokus på alt det spennende og gledelige vi har i vente nå i desember og i året som kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger å søke barnet inn i barnehage fra august 2012. For det første syns jeg personlig at det er litt for tidlig å starte i barnehage når barnet er ett år, og for det andre så er det visst vanskelig å få plass fra januar. Om man skulle få plass, så er det gjerne i den midlertidige barnehagen her i byen, og dit vil jeg ihvertafll ikke sende en ettåring. Vi satser derfor på å gå hjemme med barnet etter at permisjonstiden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser egentlig på å få barnehageplass fra Januar. Men i tilfelle vi ikke får det, så har vi tenkt å spare opp endel tusen hver måned fra babyen er født slik at vi har råd til at jeg går hjemme eller jobber ett par kvelder i uka frem til august 2012 eller når vi får barnehageplass. Kjenner dere noen som har fått/ ikke fått barhehageplass utenom August-opptaket? Vet egentlig ikke hvor vanskelig det er å få plass jeg. Babyen kan iallfall ikke starte i august 2011, da er han altfor liten pluss at man helt sikkert ikke får plass siden han er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede ei desemberjente, og vi fikk barnehageplass fra 1.desember.

Skulle det ikke gå, så får vi samarbeide. Svigerinna mi har termin 5 uker etter min, og med litt reduserte jobber, sampassing og besteforeldre skal det går bra.

I alle fall er det ikke noe jeg tenker mye på eller stresser i forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på å få plass i januar igjen, men hvis ikke må vi jo bare få fikset det på et vis. Er student da, så sånn sett er det kanskje litt enklere enn med full dagtidsjobb, men er likevel dager hvor jeg MÅ være på skolen hele dagen. Umulig å kunne ta med babyen på det, så det får vi rett og slett ta som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man søker innen 1 mars 2011, personnummer får ungen ganske så fort, dersom du sender inn skjema m barnets navn til folkereg da...innen 6 mnd fra fødsel er det vel det må sendes inn - el så tar de det navnet som er på 1 plass på topp 10 lista og gir barnet ditt.

Jar har sønnen min i privat bhg og har da garantert plass (vi betaler en andel for å være eiere), så da slipper jeg å tenke på om jeg har bhg plass fra jan 2012 el ikke. En bekymring mindre skader ikke:-D Men jeg må søke på vanlig måte, så får bhg beskjed om søknaden.

Lykke til og håper dere får plass der og når dere ønsker. Men alle er jo garantert plass...er man ikke...Så får man vel se på det da:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...