Gå til innhold

Jeg tror samboeren har løyet til meg om i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt endel problemer i det siste, og det har ikke akkurat vært noe koselig hos oss. Endel av problemene er at jeg ikke stoler på han lenger, fordi han har manipulert og fortalt "usanne" ting (ikke nødvendigvis alvorlige eller viktige ting) gjennom mange år. (Det er kun én del av problemet!).

For to dager siden sa han at han skulle ut med jobben i dag. Bare en liten aperitif etter jobben. Eller det var middag kanskje, han visste ikke helt. Jobben betalte selvfølgelig.

For dere høres dette kanskje helt greit ut, men for meg skurret det med en gang. Det var måten han sa det på, akkurat som om han ikke visste helt hva det var de skulle. Også var det jobben som betalte....de pleier ikke å gjøre sånt (med mindre det er en anledning...jul el.l.).

Så nå sitter jeg her og lurer faktisk. Har ikke lyst til å mase mer om det, for jeg vet at om jeg spør, så kan det hende han går i forsvar med en gang og blir sinna (fordi jeg ikke tror på han!). Jeg blåser egentlig i hvor han var og med hvem.....det jeg lurer på er om han har løyet/manipulert nok en gang. Og hvorfor?

Men jeg bør kanskje la temaet ligge? Han kan jo nekte plent og da kommer jeg jo ingen vei. Regner jo ikke med at om jeg har rett, at han kommer til å legge alle kortene på bordet...!

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo spørre han om hvordan han har hatt det og hva de har gjort på en ordentlig måte. Det er jo normalt og spørre om.. Se hva han svarer og hvordan han svarer. Du kjenner han jo, eller kanskje det er det du ikke gjør når han har løyet endel. Jeg har hvert igjennom noe av det samme selv. Og jeg la merke til at han gjorde spesielle ting hver gang han fortalte en løgn. Skjønner hvordan du har det.. Fryktelig slitsomt.. Men hvis han ikke kan være ærlig, fortjener han deg vel ikke?

Lykke til. :)

Skrevet

Du kan jo tilfeldigvis spørre en kollega av han, om du kjenner noe han jobber med om det var koselig den dagen de var ute med jobben.

Evnt spørre samboeren din, igjen(?), hvor de var å spiste middag så ser du hvordan han svarer og om han sier det samme som han sa til deg sist.

Skrevet

Spør jobben hans ;)

Også konfrontèr han om du finner ut at han har løyet.

Skrevet

Hi

Jeg kjenner dessverre ingen av kollegaene hans....det hadde jo vært den letteste måten.

Jeg får prøve å spørre han og se hva han svarer. Har ikke noe lyst til å anklage han for noe som helst, men jeg skjønner ikke at han ikke skjønner at dette er vanskelig for meg. Han burde jo vært helt transparent, spør du meg, hele tiden, for at jeg i det hele tatt skulle ønske å tro på han igjen.

Takk for svar, jeg får tenke på hva jeg gjør. Innerst inne tror jeg dessverre han ikke fortjener oss, men jeg er av den godhjerta typen og litt naiv, og kan ikke lett få meg til å bestemme meg for at et annet menneske ikke fortjener meg....akkurat som om jeg er bedre enn han. Har litt vondt for det, det er vel derfor jeg har akseptert all den dritten jeg har fått servert gjennom åra!!

Skrevet

Det er her du trenger ei god venninne som kan fortelle deg det om han fortjener deg eller ikke. Jeg ser for meg at du ikke har skyhøy selvtillit, å da er det vanskelig og føle at man kan bestemme det selv.. Men uansett lykke til!:) alt ender nok bra til slutt skal du se:)

Skrevet

HI...du ser nok riktig. Den har aldri vært spesiellt skyhøy, bortsett fra i et par år i studietiden. Så fant jeg min mann og droppet alt annet. Virket greit på den tiden. Så fikk vi barn etter noen år. Så forandret han seg, og han virkelige jeg kom fram. Og jeg hadde vondt for å tro at noen kunne være så egoistiske, men følte heller synd på han og ville hjelpe han til å være annerledes, mer omtenksom, mer medmenneske osv.

Big mistake, tydeligvis. Men det er ikke før nå, 8 år og to barn senere at jeg ser hvor feil jeg tok. Og nå er det jammen ikke lett å bryte opp min lille gode familie.

Men jeg har tro på en happy ending jeg også...bare lurer på når den kommer!

Skrevet

Hi

...og by the way...tror du ikke jeg har klart og miste venninner på veien. Sitter igjen ganske alene, med kun én god venninne igjen men hun bor langt unna, og ønsker ikke lenger å plage andre med mine problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...