Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Er det noen som har erfaring med barna i steiner-barnehage? Er det bra? Er dere fornøyd? Vi vurderer steinerbarnehage til knotten, skulle gjerne hørt noen erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Dårlig erfaring, uten at jeg skal utdype det så mye, kan bli en ganske lang negativ liste, men for all del, finnes sikkert mange med positive erfaringer også
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Jeg har hatt og har barn i Steinerbarnehage. Vi er veldig fornøyde med storbarnsavdeling, men vi synes ikke pedagogikken virker like fornuftig på de minste. Det er uansett veldig forskjellig fra barnehage til barnehage, og foreldre gjør seg litt forskjellige erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Ok. Hvilken del av Norge? Sør? Nord? Øst? Vest? Midt? De sier jo masse vakkert om pedagogikken på hjemmesidene sine, så man blir jo nysgjerrig... HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Ikke fornøyd med avdelingen som ettåringen går på, men veldig fornøyd med avdelingen til fireåringen. Steinerbarnehagene har egentlig ingen tradisjon for å ha ett og toåringer i barnehage, og de mener vel langt på vei at så små barn har det best hjemme. Tilbudet til de minste kan bære litt preg av denne holdningen, og det er ytterst lite som skjer på en småbarnsavdeling i forhold til en avdeling for større barn. Frilek er bra, men det er begrenset hvor stort ansvar en ettåring kan ta for sin egen lek og sin egen dag.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Jeg jobber i steinerbarnehage, så spør i vei. - Men jeg er ikke steinerpedagog, bare så det er sagt, så mulig jeg kommer til kort;-)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Du som jobber i Steinerbarnehage, hva er din erfaring med småbarnsavdelingen?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Vi har ikke småbarnsavdeling. Vi har to småtasser på rett over to år, men vet ikke hvordan småbarnsavdelinger fungerer. - Selv om jeg vil TRO at små barn som kommer til en steinerbarnehage har det som plommen i egget. Hos oss, og i alle andre steinerbarnehager, har vi fokus på fast rytme, og det er jo på generelt grunnlag veldig bra for små barn. Har du noen konkrete spørsmål ?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Hva ligger egentlig i det med fast rytme? Har ikke alle barnehager det og hva er i tilfelle forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Rytmen vi har er ganske rigid. Vi følger den samme rytmen hver dag, og barna vet til enhver tid hva som skal skje. Nå forbereder vi oss til høstfesten, og de to siste ukene har vi hatt de samme rim, regler og historie hver eneste dag i samlingen/ringen. Når ringen er ferdig, synger vi en fast sang, holder i hendene og går opp i eventyrslottet. Der har vi fortalt det samme eventyret også i to uker. Barna har også faste plasser rundt bordet. Noe mer du lurer på ? Vet at foreldrene er veldig fornøyde, og opplever at det er så fredelig og rolig hos oss. (vi ansatte har en annen oppfatning, og ser at det kan bli like høyt under taket hos oss som i hvilken som helst annen barnehage:-D) Det er mye kos og vi har en veldig kjærlig og fin atmosfære. Det er nok en kombinasjon av oss, og at at mange av barna e små kosegriser:-D
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #12 Skrevet 9. september 2010 Dette høres jo bra ut:) Jeg har litt spørsmål angående småbarnsavdelingen, men da er kanskje ikke du den rette å spørre?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 Nei....dessverre...:-) Men er ganske så sikker på at de har det veldig bra! Snakket såvidt med ei som jobber på en annen steinerbarnehage på småbarn, og hun sa at de er 3 voksne på 8 barn. Hun kom innom for å hilse på en liten som hadde flyttet over til vår barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå