Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Må far betale mindre barnebidrag når han bor "alene"? Far her sier at han bor alene, men jeg vet han er samboer. Forstår ikke hvorfor han lyver om dette ? er det slik at han kan slippe å betale så mye i bidrag eller er bidraget det samme uansett.. ?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Tror det kun er dersom far er gift på ny,at bidraget kan øke i takt med deres felles inntekt. Tror ikke han skal betale mer dersom han kun er samboer.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Joda, bidraget øker hvis han har samboer.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Nei, det blir ikke endringer, jeg har bidraget gjennom NAV og de sa at det hadde ingenting å si for bidraget om han bodde sammen med noen eller ikke. Jeg får det samme nå som da han bodde alene
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Hvorfor i all verden skulle bidraget øke om han har samboer? Samboeren skal da ikke bidra økonomisk til deres barn? Skulle bidraget synke når du får samboer da?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 far må betale mer i bidrag om han deler bolig med en annen voksen ifølge bedragskalkulatoren på nav sine sider. bidragskalkulatoren beregner boutgiftene til far til ca 80000 kr dersom du krysser av for at du bor alene, og ca 50000 kr dersom du krysser av for at du deler bolig med en annen voksen. (disse tallene gjelder hvertfall min mann). siden mannen min kun tjener ca 300000 kr i året og har et eget barn i egen husstand utgjør dette en forskjell på 0 kr og ca 700 kr. han har sitt eldste barn ca 9 -13 dager i mnd. barnemor tjener kun ca 300000 kr i året. barnet er i kategorien 11- 14 år.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Vet ikke hva bidragskalkulatoren sier,men jeg er ikke berørt av dette. Kun hvis barnefaren får eget barn i egen husstand kan det til å bli endinger i bidraget.. Det eneste som har betydning er fars betalings evne,altså lønnen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå