Gå til innhold

Dere som aldri har barnevakt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi dere syns at barnet skal være hjemme hos dere og ikke har behov for å være hos andre..Dere sier dere har satt barna til verden for å ta vare på dem selv osv osv...

Men da skjønner jeg ikke at dere sender dem i barnehagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alenemor til 1 barn. Har hatt barnevakt 2 ganger i løpet av hans liv ( han er 1 år.)

en gang da jeg gikk opp til eksamen

en gang når jeg lå rett ut med omgangsyke.

Sender han med god samvittighet til barnehagen hver dag slik at jeg kan tjene penger og gi barnet mitt det han trenger! Er også stolt av å være yrkesaktiv!!

Så det så!

Skrevet

Føler du deg truffet eller 20.48?

Har ikke tenkt lenge på den, syns bare det er dobbelmoral..

Jeg tenkte på det når jeg leste et innlegg lenger ned her om omsorgssvikt, hvor alt ser ut til å være omsorgssvikt hos såkalte "perfekte" mødre. Thats all

Skrevet

=) ha ha, kanskje for å tjene penger?

Men gå på kino fir ikke så mye penger, så da blir vi hjemme ;)

Skrevet

Men han er så liten enda at det kan jo være forståelig. Her er det snakk om unger som er både 4 og 5 som aldri har hatt barnevakt:)

Hi

Skrevet

Ja, jeg både såra og vonbroten over å tidvis bruke - gud forby - barnevakt til skoleungene. Klart det.

De fleste som bruker tåpeargumenter av typen "vi har aaaaaldri barnevakt for vi fikk barn for å være sammen med dem 24/7" er jo de samme gnomene som tror barnehager er djevelens verk og at det er sunt for unger flest å rusle i skjørtekanten til de er fjorten. Motsetningen du beskriver er heller sjelden.

Skrevet

Nå er jeg en av de som nesten aldri har barnevakt. Da må det være noe spesielt som at vi skal i bryllup e.l. Vi har aldri hatt barnevakt "bare for å ha det", eller for å ha fri en kveld. Grunnen er ganske så enkel: jeg synes at i vår hektiske hverdag ser vi for lite til barna, så ønsker å være sammen med de mest mulig.

En dag "orker" de ikke å være sammen med foreldrene, da er venner førsteprioritet. Det er jeg fullstendig klar over, å synes denne småbarnsperioden går alt for fort. Nå er barna mine snart 4 og snart 6 år gamle, å jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt barnevakt. Å når vi har det, er det alltid min mor som er det. Av den grunn at barna ikke har et så veldig nært forhold til besteforeldrene på far-siden, de begynner å trekke på årene (70 og 75) å er en god del barnevakt for andre barnebarn.

At de må i barnehagen må de pga. jobb og økonomi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...