Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Del Skrevet 9. september 2010 Har ei i klassen vår som sier at hun bruker stikkpiller på ungen sin på 9 mnd for å få ham til å sove. Jeg spurte om det var legens anbefaling, da sa hun nei da, du kan bare gjøre det selv. jeg må også få sove litt. Dette er da i forbindelse med smerter og kløe pga. tennene babye hennes får. Jeg spurte ikke hvor ofte hun bruker det, men det virket som om det er noe helt vanlig for henne. Da lurer jeg på om dette kan være omsorgssvikt eller bare jeg som reagerer på det. Det er snakk om en tenåringsmor som er alene med barnet og sikkert kjempe utslitt av det, og jeg skjønner det, siden jeg selv er alene med baby, men kunne aldri finne på å gjøre noe sånt mot ungen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Del Skrevet 9. september 2010 Nei du er sikkert perfekt! Fei for egen dør sier jeg bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Del Skrevet 9. september 2010 Har ungen store smerter er det greit med en stikkpille en og annen gang. Man trenger ikke ringe lege for dét. Men hvis hun bruker det hver kveld, burde du si i fra at det ikke er greit. Paracet kan man bli avhengig av, og det er ikke noe å tulle med. Man blir også mer imun mot medisiner som brukes ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #4 Del Skrevet 9. september 2010 Stikkpiller = omsorgssvikt Barnevakt = omsorgssvikt Mangel på barnevakt = omsorgssvikt Toro-middag = omsorgssvikt Tv-titting = omsorgssvikt Manglende Reima-dress = omsorgssvikt Manglede sertifikat / bil (slik at man aldri er kjørbar) = omsorgssvikt Enebarn = omsorgssvikt Liten leilighet = omsorgssvikt Bor i blokk = omsorgssvikt Bor i Finnmark = omsorgssvikt Mer enn to barn = omsorgssvikt og slik kan vi holde på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #5 Del Skrevet 9. september 2010 Er det stikkpiller i seg selv som du mener er omsorgsvikt eller er det det faktum at du lurer på om hun gir babyen for mye smertestillende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #6 Del Skrevet 9. september 2010 Har du ikke annet å bruke tiden din på, for lite action i livet ditt kanskje??? Må endelig bare ringe barnevernet, kanskje de ser galskapet og sender deg på den psyk klinikken du hører innunder. Er ikke så uvanlig å gi ungene paracet i stikkpilleform/flytende ved tannframbrudd ol. Du skriver jo selv at det var pga pga smerte at ungen fikk paracet. Hva trodde du man brukte paracet til?? Som narkose under operasjon eller noe i den retningen??? Man trenger ikke akkurat ringe legen å spørre om man kan gi ungen sin paracet ved smerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #7 Del Skrevet 9. september 2010 Når det kommer til smertestillende til baby så har jeg aldri brukt det, 20.26. Jeg mener at man skal la naturen gå sin gang+ at barnet skal få lov til å oppbygge seg en toleranse mot smerter. Jeg er bare bekymret for barnet jeg, også er dette her helt anonymt så det er ikke sånn at denne mammaen får noen stygge blikk eller noen ting pga. det jeg skriver her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #8 Del Skrevet 9. september 2010 Hvis det hadde vært omsorgssvikt så hadde det vel ikke vært produsert stikkpiller for babyer fra 4 mnd og oppover? Det er vel bedre for barnet og få sove og være uthvilt enn å være trøtt, sutrete, og i tillegg ha vondt! makan til hysteriske kvinnfolk... OG det at det hørtes så normalt ut for henne kommer vel kanskje av at det faktisk er helt normalt å gjøre det om det blir for gale? Forresten så har babyen best av å ha en opplagt mor enn en trøtt mor som knapt nok vet hvilken fot hun står på eller om hun står i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #9 Del Skrevet 9. september 2010 For mye smertestillende selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #10 Del Skrevet 9. september 2010 Det er forskjell på en mor som gir en stikkpille ved behov, og en som gir en hver dag for å få sove. Sistnevnte ville jeg tatt meg en prat med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #11 Del Skrevet 9. september 2010 Ikke rart det finnes så mange pillemisbrukere når folk har sånne holdninger til medisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 9. september 2010 #12 Del Skrevet 9. september 2010 Selvfølgelig er ikke bruk av stikkpiller til et barn som plages og har smerter i nærheten av omsorgssvikt. Hvorfor skulle det være det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #13 Del Skrevet 9. september 2010 Ok. Det kommer ikke frem av innlegget ditt, så noe selvfølge er det ikke utifra hvordan du skriver. Se bare på overskriften. Det er ikke vanlig å gi babyer smertestillende i tablettform. Det virker på meg som om du vet for lite om hvor mye eller hvor ofte denne jenta gir babyen sin smertestillende til å reagere på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #14 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg fikk inntrykk av at hun ga smertestillende for å få barnet til å sove. sånn foregikk samtalen: jeg: Huff det er så forferdelig alder, de er så plaget med tennene og sover lite. hun: min sover han, jeg bare gir ham stikkpille. jeg: oi, er det noe du har fått anbefalt fra legen? hun: nei da, du kan bare kjøpe på apoteket og gi dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #15 Del Skrevet 9. september 2010 Heller ikke rart den finnes hysteriske kvinnfolk/mødre, en paracet, skulle ikke sagt noe hvis det var morfin det var snakk om , herligaheten, er det bare idioter her inne??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #16 Del Skrevet 9. september 2010 Synes det er skremmende at du har den instillingen at et barn skal venne seg til smerte og at du derfor aldri har gitt barnet ditt Parecet supp. Å ikke gi smertelindring til noen som trenger det er omsorgssvikt. Håper aldri barnet ditt får øreverk, feber el. Men ikke greit å gi HVER kveld heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #17 Del Skrevet 9. september 2010 "gjøre noe sånt mot ungen din" ? Så du mener det er ok om ungen aldri får søvn du da? Og mødre skal hvertfall aldri sove, for det er omsorgssvikt? For det første er jeg temmelig sikker på at hun har sjekket ut at det er noe trygt hun gir ungen, for det andre er søvnfrarøvelse en mye brukt torturmetode for en grunn og for det tredje er du enten ei slarvekjærring uten et eget liv ellers har du alvorlige fordommer mot unge mødre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #18 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg gikk faktiskt til apoteket en gang da han hadde feber etter å ha snakket i tlf med lege vakten, for å kjøpe ham paracet siden han skrekk mye og ikke ville roe seg ned. Jeg fikk ikke kjøpt noe og fikk høre fra farmasøyten at den babyen ikke trengte det. Når min baby er urolig pgs. tannsmerter får han bare kos og pupp. Istedet for å sovne på 5 minutter, sover han på en halv time, men det er verdt det, hvis det betyr at han slipper medisiner. Det er selvfølgelig dager han er ekstra mye plaget, men det er sånn at hvis han får pupp og kos roer han seg fort ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #19 Del Skrevet 9. september 2010 Du mener barnet bare skal ha vondt? Stakkars unge som skal lide pga mammas trang til å fremstå som perfekt og naturlig. Regner med at du selv aldri bruker noe mot smerter, ikke hos tannlegen og hvertfall ikke under fødsel? Uansett er dette grov omsorgsvikt. Stakkars unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #20 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg tror 20:29 at det kort oppsummert er omsorgssvikt bare man har blitt sett på av en dibber....;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranveig R Skrevet 9. september 2010 #21 Del Skrevet 9. september 2010 Dersom ein stikkpille gjer at ein baby slutter å skrike og får til å sove har babyen truleg hatt ganske vondt i utgangspunktet. Vi har ei jente som i løpet av sine tre år nok har fått meir enn gjennomsnittleg dose paracet, mange gongar "berre for at ho skal sove". Vi diskuterte det naturlegvis med lege då det begynte å bli oftare enn det vi syntes var greit. Så lenge ein held seg innanfor anbefalt dose, og at det ikkje blir ein vane, skal det ikkje vere farleg å gje ein paracet til eit barn som har smerter. Men det skal likevel ikkje vere ein lettvint utveg, ein må ha gjort det ein kan for å prøve å trøste barnet før ein gir smertestillande... "(jeg) kunne aldri finne på å gjøre noe sånt mot ungen min" - Dette er eit litt rart utsagn synest eg. Du ville aldri finne på å gje ungen din smertestillande når h*n har det så vondt at h*n ikkje får sove? Det høyrest ærlig talt ikkje heilt bra ut det heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet Amber Skrevet 9. september 2010 #22 Del Skrevet 9. september 2010 Og dette reagerer du på? Herreguder det kommer da KLART fram her at ungen hennes ikke får sove pga smerter ved tannfrembrudd og at hun gir paracet (en helt vanlig smertestillende som INGEN trenger å kontakte legen for) for at babyen skal få sove. Da følger det naturlig at mammaen også får sove, siden hun ikke legger seg til å sove når ungen skriker.... Synes det er helt vilt at du finner noe å pirke på her. Herremin du kan ikke ha mye å bruke tiden din på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #23 Del Skrevet 9. september 2010 Har du problemer med deg selv eller? Vi er like gamle og går i samme klasse. Jeg har et eget liv, men nå brukte jeg fritiden min for å spørre om hva andre mente om siden jeg ble bekymret for barnet. Er det ikke sånn at de sier man skal heller bry seg for mye enn for lite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #24 Del Skrevet 9. september 2010 Nei, jeg ville ikke har gjort det bare for å få ham til å sove, men hadde gjort det hvis han f.eks. var syk. Her er det ikke snakk om en sykdom, men bare mamma som vil sove og baby som er irritert. Jeg synes ikke man kan "bare gi" smertestillende til så små barn. Må være bedre grunner til det. En baby kan ha tannsmerter 1-2-3 uker-sammenhengen plager for hver tann!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #25 Del Skrevet 9. september 2010 Når det er snakk om unger som har det vondt ja. Feks når mor nekter å gi smertestillende til tross for at ungen har så vondt at den ikke får sove. DA er det grunn til å ringe barnevernet. Men når du reagerer på at noen tar vare på barnet sitt og sørger for at hun får noe smertestillende så hun kan få sove, da er det du som har alvorlige problemer og bør revurdere livet ditt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå