Gå til innhold

Hvor mye sparker deres baby?


Jenny251210

Anbefalte innlegg

Hun i magen min er så utrolig aktiv, kjenner henne gjennom hele dagen. Rolig periode midt på dagen, men ellers ekstremt mye aktivitet.

 

Veldig moro, men er det vanlig?

 

23+2 idag forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkna i magen min er også veldig aktiv. Kjenner henne mange ganger i løpet av dagen. Mest aktiv når jeg setter meg i sofaen på ettermiddagen/kvelden og da holder hun på lenge til stor glede for pappaen! De harde "sparkene" var i følge ul jordmor hodet til babyen, mens de som er litt svakere er bein eller armer. Kjenner godt forskjellen. Er utrolig moro, er selv førstegangs og 21+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye og store deler av dagen/kvelden og endel på natt:)

 

Har morkaken foran og lurer litt på hvordan dette hadde vært med den bak, for allerede nå (uke 22) må jeg putte bena dens tilbake når jeg sitter (mest på høyre side, merkelig nok). Hadde morkaken bak i forrige svangerskap og synes derfor denne babyen var vel slapp til jeg fikk bekreftet plasseringen.

Nå er den tydeligvis sterk nok til å sparke midt i sånn at det kjennes utenpå, ellers har den måttet snike ut en fot på siden innimellom stakkar:)

 

Har funnet ut at babyen liker aller best at jeg legger meg på høyre side, da ligger den (tror jeg i allefall) på ryggen og sparker alt den kan oppover i min venstre side. Liker ikke så godt andre siden:)

 

Veldig bra å bli tidlig kjent med babyens bevegelser, etterhvert vil det komme veldig til nytte om du skulle være i tvil om babyen har det bra.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt i magen begynte å sparke forrige uke. Kjenner det begynner å "boble" i magen når jeg skal legge meg. Ellers er han rolig enda.

 

Er 22+2 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tilsynelatende ganske rolig baby, men hvis jeg husker riktig fra UL er morkaka litt foran. (Husker mest å ha blitt irritert over en sjenert baby som ikke ville vise de gode bitene til oss høhø!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er selv gravid 23+5 idag. har kjent spark i flere uker allerede. nå er sparkene bitt så harde at magen beveger seg når han setter igang for fult med spark.

 

jeg har det ganske likt som deg. kjenner han gjennom hele dagen. men er jeg ute å går er det ro. men så fort jeg er i ro så blir det mye liv.spesielt da jeg ligger på ryggen i sengen.

 

helt herlig følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår blir bare mer og mer aktiv...

Søndag så fikk pappa kjenne på utsiden selv, og det var stas!

Det er en superdeilig følelse... Gleder meg til det blir enda mer.. hehe.

Er aller mest aktiv når jeg har satt meg ned på kvelden, eller ligger i sengen.... kosetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 21+2 og kjenner lille Sprell, en liten gutt mange gange rom dagen nå:)

 

Kjente spark først i uke 18, og det har heldigvis blitt mer og mer utover so uken har gått. Jeg har morkaken på fremre vegg, og litt ekstra polstring på utsiden av maven, derfor kjennes ikke noe på utsiden ennå........

 

På dagen i dag når jeg var i bevegelse kjente jeg ikke så mye til han, men når jeg kom hjem og la meg litt rett ut i sengen kom det bevegelser ja:) Kjenner mest på sidene, særlig på høyrer side. Og det er der jeg også hører han med dopplere`n. Og på kvelden når jeg legger meg....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22+0 og kjenner spark gjennom hele dagen. Tydligst er det når jeg sitter eller ligger på ryggen. Er min nr 2, og har kjent spark denne gangen siden uke 15/16. Liten aktiv krabat - veldig hyggelig og moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også veldig mye aktivitet :-) Kjenner spark også gjennom hele dagen , spesielt når jeg slapper av eller skal legge meg. Jeg er 24 uker på vei og har en liten gutt i magen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20+5 og med morkake på fremre vegg. Fikk beskjed av jordmor om at det ville gå litt tid før jeg kjente spark men skulle ikke være noe å uroe seg for. Har bare kjent klare spark et par ganger til nå, men på UL var jenta kjempeaktiv.

Jeg gleder meg sånn til den gangen mannen min kan legge hånda på magen og selv kjenne sparkene! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille gutt sparker i ett kjør...

Begynte å kjenne det i uke 17, men det var ikke sånn veldig tydelig.. gikk ikke så veldig lang tid før mannen kunne kjenne det heller egentlig.. Det er første, men morkaka bak, og er ganske tynn. Jeg er i uke 24 og kjenner noen dager veldig mye, hele magen rister og bulker og bomper og det ser ut som ungen reiser seg opp på alle fire og det er temmelig tydelig en kropp inni der.. helt fjernt og noen ganger litt vondt og ubehagelig faktisk.. Magen kan bli helt rar, flat som en pannekake på ene siden og ett spist fjell på andre siden.. den kan finne på de rareste ting så jeg må le høyt for meg selv noen ganger for det er jo helt merkelig!! :)

Noen ganger skvetter jeg også til..sitter på jobb også plutselig booom der var du våken ja.. :)

Lurer på om det høye aktivitetsnivået fortsetter på utsiden.. ;P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 20+2 i dag og har kjent liv i magen i flere uker nå! Var på ultralyd for 1,5 uke siden og fikk da beskjed om at morkaken lå på fremre vegg. Jordmor ble overrasket over at jeg kjente så mye liv, men etter å ha sett den lille gutten i aksjon i magen var hun ikke så overrasket lenger, han lå nemlig ikke i ro i 1 minutt he he:) Antar at lillegutt er like aktiv som jeg var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...