Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Ble litt teit overskrift men fant ikke på en bedre måte å forklare det kort på. Jeg er sykmeldt t.o.m. førstkommende søndag. Men får ikke legetime mandag for å forlenge sykmeldingen. prøvde å spørre om jeg kunne få time på tirsdag men hun sa jeg skulle komme i morra. Og ville ikke gi meg time på tirsdag. Jeg spurte sentralbord-dama om det går an å¨bli sykmeldt fremover uten at den forrige har gått ut. Det svarte hun at det går an. Men gjør det virkelig det? har jeg aldri opplevd før. Blir sur hvis jeg må dra dit i morra og over helga igjen siden det ikke er så lett med bil for tida.
FanteGuri Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Går helt fint det, har selv blitt sykemeldt en uke fram i tid, mens jeg enda hadde ferie..
mai mammaen til to Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 jo det går vel helt fint... hvis ikke ville det jo vært litt problematisk. da skulle du jo etter planen gått på jobb igjen på mandag da.. og bli sykemeldt igjen tirsdag....
ano`num *17.03.10* Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Det går ann! Så lenge grunnlag for sykmelding fortsatt foreligger kan legen skrive ut en sm som starter på mandag. Legen må også trykke av at det er snakk om forlengelse av sm, ikke ny/første sm. Jeg har også fått sm som startet i fremtiden som nr 1. Var først syk og sykmeldt, gjekk gradvis tilbake på jobb før jeg greide 100% et par uker. Etter de ukene måtte jeg kaste inn handkle`et og ble sm en viss prosent i uka for å få behandling. Det var litt spes. regler rundt denne sm; som at jeg måtte levere bevis til NAV om at jeg hadde vært til behandling for å få lønnen min. Men poenget er at da var jeg til legen en mandag og sm startet på torsdagen; siden det var første dag jeg ville være borte av de to dagene i uka.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2010 Før så har legen alltis datert sykmeldingene bakover en dag. Men bra det går an da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå