Gå til innhold

vognpose/sovepose


ingevild

Anbefalte innlegg

hvilken vognpose har dere valgt novemberdamer?, syntes det er vanskelig.. posene virker kjempestore til helt nyfødte babyer.. har kikka mye på voksi urban, har vel mest lyst på den.. men kanskje vanlig voksi classic er best når de er helt små.. den virker mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg kommer til og velge iglo troller eller troller iglo(husker ikke hvem som står først) Den har kommet ut best i test på og holde varmen og minst antennelig. Men Voksi urben skal vist være helt lik og fra samme leverandør, men fått eget merke og dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sto i kassa klar til å betale for voksi pose,syntes den var fin jeg...men hu dama på butikken anbefalte meg troller iglo,med tanke på plass i vogn,hun mente voksi sin er veldig stor, bra hvis man putter ungen i pulk og sånn...det kommer nok ikke jeg til å gjøre,så jeg hørte på henne.

det fulgte også med en forlenger så man kan jo bruke den som sovepose senere=)

den virker god og varm Jeg syntes stoffet var litt glatt,men det er sånne "sklilapper" bak....

den gjør nok nytta si uansett;)men man satser jo på å bli fornøyd da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen, så jeg var fryktelig spent på hvordan det ville gå, men det var ikke noe problem i det hele tatt! Til og med borre- og glidelås og sånn snurp til å stramme "hettedelen" gikk nærmest lekende lett. Brukte tre dager :)

 

Fulgte den oppskriften her: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5478830&mpage=1

 

Man lager egentlig bare et slags sengetrekk etter mønsteret i stoffene man liker, også kjøper man ei dyne og klipper opp etter mønsteret og putter inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt to poser fra www.going.no som var rimelige, de får fint plass i bagen dems. Også har jeg Odenwalder dunposer til det kaldeste, har veldig god erfaring med det på vinteren etter jentene, synes de varmer bedre enn Voksi og mer kompakt, så lettere få plass i vogna.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skulle jeg sydd selv så hadde sikkert ungen lært seg å gå før mønsteret hadde blitt klipt til..hehe misunner alle som er flinke med håndarbeid=)må jo være en helt herlig følelse å vite at man har laget det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ekstra stas tror jeg ja :) Blir ihvertfall veldig glad hver gang jeg går forbi vogna og ser posen ligge oppi. Men det var ikke vanskelig altså. Æresord. Det var åtte år siden sist jeg hadde sydd på symaskin ihvertfall. Det er ikke alle sømmer som er like vakre og rette heller, men jeg velger å kalle det sjarm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte vanlig vogndyne med lammeullskinn i bunn - med babyteppe i ull over dynen...fra www.babytepper.no! Både babyteppe og lammeskinn kan jo brukes i sengen og...praktisk! Ungen skal jo ikke kokes heller... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...