MammaTilToTette + spire Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Er det ikke da så farlig med hvordan barnet ligger de siste ukene? Synes det er så mange som snakker om at de er på ultralyd for å se om barnet har lagt seg i hodeleie,men hos meg har det ikke blitt fulgt opp i heletatt denne gangen,og sist kontroll som var for 1 mnd siden lå ungen på tvers,og snudde tydelig på seg både fra hodeleie til tverrleie på kort tid... Vet jo at det er vanlig at hodet ikke fester seg om man har født før,men bør det ikke undersøkes hvordan baby ligger? er i 36.uke nå
Gjest Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Jordmor kjenner vel hvordan den ligger på de vanlige kontrollene? Det gjorde iallefall min jordmor sist. Du kan jo be henne om å sjekke dette neste gang du skal dit, det er vel ganske hyppig nå på slutten?
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Min tulle 2 la seg i tverrleie så etter laaang fødsel igangsettelse ble det hastekeisersnitt. Så denne gang vil jeg ha ul når fødsel er igang =0(
MammaTilToTette + spire Skrevet 9. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2010 Ja det gjør hun,men har ikke neste kontroll før to uker før termin fordi jordmoren er sykmeldt..Men to uker før er kanskje tidlig nok å oppdage om barnet ligger feil vei:)
septermor Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Babyens posisjon er noe av det jm er mest interessert i når jeg er på kontroll. Hun sa til meg at de foretrekker at hodet er ned etter uke 35. Jeg ville absolutt få avklart dette før termin. Dersom det er seteleie vil de ønske å finne ut hvordan bekkenstørrelsen er i forhold til estimert fødselsvekt, og du vil sikkert være interessert i å få vite ulike alternativer rundt forløsning. Fastlegen bør klare å kjenne dette dersom jm er utilgjengelig. hvis ikke ville jeg kontaktet føden på sykehuset ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå