Gå til innhold

hva er definisjonen på en attpåklatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål! Jeg aner ikke ha som er definisjonen, men minstesøstra mi kom 9 år etter min mellomste søster...ho ble jaffal kalt for atpåklatt ;)

Kommer vel anpå øye som ser det å...min mening er at om det er mer enn 7-8 år siden sist fødsel, så er det vel lov å kalle det for en attpåklatt :)

Skrevet

Jeg er 13 år yngre enn min storebror og det er ingen i mellom oss, så jeg var i alle fall atpåklatt. Men mener å huske at det var noen som sa at hvis det var over 7 år i mellom så kunne man kalle det for en atpåklatt;)

Skrevet

Mine gutter er 7 og 9 år, og da regner jeg frøkna som attpåklatt. Tror dessverre ikke det finnes noen vitenskapelig definisjon på dette begrepet, he he...

Skrevet

Vet i grunnen ikke, men mine andre 2 er 13 og 16 år. Minsten er 8 uker, så han er definitivt en attpåklatt hehe.

Skrevet

Kommer vel litt an på aldersforskjellen mellom de andre søsknene tenker jeg. Hvis det er to år mellom de to første og tredje kommer fem år etter det igjen, kan kanskje den siste regnes som attpåklatt? Men hvis det er 8 år mellom både en og to og to og tre, så blir det vel bare stor aldersforskjell mellom alle og ingen attpåklatter?

Hvis det er snakk om kun to stk, så kanskje over 8 år?

Dette er bare mine tanker, ikke noe jeg påstår eller vet noe om altså.

• 2 år senere...
Skrevet

Vet ikke om det finnes en standard definisjon. Her vart de største 8 og 12 da minstemann kom, og jeg regner nok han for en attpåklatt. Men er han det ennå når lillebroren kommer i april, blir de i så fall to attpåklatter? Vet ikke jeg.

Skrevet

Mine 2 første barn var 9 og 8 år når nr 3 kom. Og han ble kalt for en attpåklatt :) Mn nå når minstemann snart er 8 år kommer dt jammen mg en attpålkatt til ;)

Skrevet

Vi fekk tre med to års mellomrom på kvar av dei. No er dei snart 9, 7 og 5 år. Til hausten kjem forhåpentligvis det vi kallar ein attpåklatt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...