Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Har noen erfaring med å ta MR-undersøkelse av baby uten narkose? Hun er snart 3 måneder, har time neste uke. Er litt spent på om det går, hun er ganske urolig av seg, ser ikke for meg at jeg klarer å få henne til å sove akkurat når vi må...
Caity<3 Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Ja, der har jeg erfaring gitt. Første gang fikk jeg han ikke til å sove, for det passet ikke godt med måltider etc, timen vi fikk. De prøvde å spenne fast hodet, men det gikk ikke, for det skal ikke mye bevegelse til. Vi fikk komme tilbake neste dag, når det passet oss. Vi skulle da bli prioritert siden, gutten måtte sove. Så tror du ikke de prøver å kjøre hodet hans fast likevel? Ja da våknet han da, så var den dagen bortkastet også. 3 gang innsisterte jeg på narkose, det var den eneste måten å få tatt bildet. Og det gikk kjempe fint. Han våknet rett etterpå (den er så lett den narkosen de gir i en sånn situasjon) Og spiste godt (Brystmelk) Han var da 3 mnd han også. Lykke til! Og om du får henne til å sove, så innsister på at da ligger barnet i ro, så de trenger ikke annet enn å legge barnet ned. Ikke la dem beggynne å skulle sette fast hodet med kiler etc. Om det er noe du lurer på så bare send PM.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Er dette pga allergi mot narkise eller er det andre grunner? Vi tok MR på vårt barn da det var 3 mnd. Måtte ha narkose, noe annet ble ikke en gang foreslått.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Tusen takk for svar! Var det hodet de skulle ta MR av? Høres merkelig ut at de prøver å få det fast. Min kommer også garantert til å våkne om de begynner med sånt! (+ at jeg kommer til å synes det er grusomt..) De sa at om det ikke går så får jeg ny time med narkose senere. Så vi gjør bare ett forsøk. Men håper sånn at det går, hvis ikke må vi vente så lenge. Godt å høre at det er greit med narkose og at den er lett! Så slipper jeg iallefall å grue meg til det, om vi ikke får det til uten.. Vi skal ta MR av ryggen forresten, men de må vel ligge i ro med hele kroppen uansett..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Nei, pga. lang ventetid med narkose.. Først sa de til meg også at hun måtte ha narkose, men så ringte de senere og spurte om vi vil prøve uten så vi slipper å vente så lenge. Tenker at det er verd et forsøk, selv om jeg tviler på at det går egentlig.
Caity<3 Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Ja det var hodet det skulle taes MR av. Ja man må ligge musestille en god liten stund, og det går jo kun om de sover eller er i narkose på sånne små. Lykke til! Håper hun samarbeider, og sovner søtt rett før dere skal inn.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Hei, vi tok mr på hodet til vesla på ullevål da hun var 3 mnd gammel. Ingen narkose, hun gråt til å begynne med men roet seg etterhvert da hun ble sliten. Hun ble lagt på en slags planke og surret med bandasjer både på hodet og kroppen, så hun satt ganske fast,men de må jo ikke gråte da, for det blir jo bevegelser uansett da og da blir ikke bildene bra. Var litt ekkelt å se på når hun var surret fast sånn og gråt da hun satt fast, men som de sa der, så ville de helst prøve uten narkose da det er en viss risiko å gi både små og store narkose. Men det gikk bra da, hun lå der kanskje i 40 min, men hvis hun hadde sovnet med en gang så tar bildene å ta bare 10-12 min, men de måtte ta flere opp igjen siden hun var litt urolig. Men alt i alt syns jeg det gikk veldig bra...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Jeg gruer meg kjenner jeg. Takler ikke om de gjør henne fast og hun skriker! Trodde liksom de bare surret henne inn i et teppe og prævde om hun sov. Ikke at de tvinger dem fast:( Kanskje vi bare burde gjøre det i narkose med en gang? Hva ville dere ha gjort? Er det verd å prøve det uten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå