Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Er det bare min gutt som ikke vil / kan spille fotball ? Jeg ser jo at automatisk blir han utenfor i friminuttene siden han trekker seg vekk fra fotball gjengen. Han nekter å være med i spillet for han vet han ikke får det til , har lav spenning i musklaturen. Dette er så sårt. Jeg syns vi gjorde et så godt valg da han fikk plass på karate treningen i SFO tiden på skolen - dette måtte jo være populært blandt gutta tenkte jeg . Så er han jammen meg den eneste gutten fra klassen sin som møter opp på treningen Noen som har noen trøstens ord ? idag ser jeg alt i et negativt lys.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Jeg har en gutt som i år går i andre klasse. Han var heller ikke så glad i fotball i fjor, han trakk seg unna og vi valgte også karate som fritidsaktivtet sammen med svømming. Det vi har gjort på fritiden er at når vi har vært ute har vi hatt med en ball og så har vi sparket til hverandre og han har fått kjenne at han begynner å mestre dette... Og at han blir trygg på ballen.og ser hva han klarer eller ikke....nå fortelller han at av og til er han med å spiller fotball i friminuttene.. men vi har ikke presset på. Jeg tenker også at det ikke er negativt at han er alene fra klassen sin på karaten. Der er jo andre barn og er sikkert bare en halv til en time i uken? Han finner nok utav dette. Det er jo ikke sikkert at alle i klassen spiller fotball heller. Og barn i den alderen velger gjerne kompisser ut fra hvilke aktiviteter de liker... Han har jo bare vært noen uker på skolen.. så det går seg nok til. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Tusen takk for ditt positive svar Det gjorde godt å lese. Jeg skal ta til meg tipset ditt om at vi kan øve enda mer med ball han og jeg. Gi ham mestringsfølelse. Jeg tenker mye på at det er viktig å kunne delta i forskjellige aktiviteter med gutta i klassen.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Jeg skjønner godt at du synes det er sårt, jeg - og har nok ikke så mange gode råd å komme med ang. dette dessverre. Ville bare fortelle at vår sønn som akkurat har begynt i 2. klasse heller ikke vil spille fotball. Han vil ikke være med på noe annen fritidsaktivitet heller, lurte litt på karate, men ombestemte seg da jeg sa det var trening 2 ganger i uken. Kanskje er han litt bedagelig anlagt (som mora)...? Uansett: Unger er forskjellige. Hvis gutten din føler seg utenfor og sliter med å være på SFO fordi alle de andre spiller fotball når de er ute på sommerhalvåret, så er det fryktelig trist. I vårt tilfelle så tror jeg gutten vår "driter i det", og heldigvis har han to andre gutter i klassen som heller ikke er noen fotball-entusiaster. Så de tre leker nok en del sammen på SFO og i friminuttene. Trøsteklem til deg fra meg! :-)
Himmel og hav Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Jeg har også en gutt som aldri har likt fotball. Alle de andre guttene i klassen sparket fra 1. klasse av, og jeg så at han skulle ønske at han likte det. Vi valgte heller å støtte han på at det er andre ting å drive med her i verden, og at fotball ikke er et være eller ikke være. Han endte opp med å turne isteden, og i friminuttene på skolen så drev han med andre ting og søkte seg til de som spilte kort/ lekte i snøen/ husket osv. I dag er han 15 og liker fortsatt ikke fotball, og jeg tror ikke det har vært noe stort savn for han å ikke drive med det. Om sønnen din veldig gjerne vil sparke for sin egen del, og ikke fordi det er det "alle andre" gjør, så er det fint å trene med han i hagen, men om han egentlig ikke liker det, så ville jeg heller ha styrket han på at det er helt greit å ikke drive med den evinnelige ballen hele tida.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Jeg har en som nå går i 6 trinn. Han har aldri brydd seg om fotball. Han har prøvd mye forskjellig, men har rett og slett ikke interesse for slike aktiviteter. Vi foreldre har vært igjennom hele syklusen fra fotball og dans, til korps. Nei, denne gutten liker heller å sykle, svømme, være ute i naturen og være med venner. Men har ikke hatt panikk selv om han var en av få som frivillig datt "utenom". Har likevel masse venner og er en jentemagnet. Så jeg tror han klarer seg fint uten fotballen;)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Skjønner ikke at det er noe problem at gutten ikke vil spille fotball....! La han utforske andre aktiviteter! Selv har jeg en jente i første klasse som bare vil leke med gutta og spille fotball. Jeg lar henne selvfølgelig få holde på med det istedenfor å "presse" henne til å begynne med dans o.l. Ikke alle gutter liker fotball! Det finnes mange andre sporter/aktiviteter han heller kan begynne på, og han vil jo få venner der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå