Gå til innhold

Kjolen fra nøstebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den med sau på, hvordan er den i størrelsen? Liten/stor eller vanlig? Synes det er litt vanskelig med størrelseangivingen derfra når man ikke kjenner til klærne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med kjolane frå nøstebarn, men har mykje anna derifrå. Synest strørelses forklaringa er super!:)

Står jo kva alder størelsen passar til. Men, alt er jo litt usikkert før ein kjenner til det. Veit somme seier at dei er store medan andre seier dei er små. Trur dei hadde noke forandring i størelsane for nokre år sidan, og då henger det gjerne litt meiningar igjen i frå då.

Eg ville sagt at dei var vanlege i størrelsen.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Minsta har den kjolen i 74/80 og 86/92. Hun er 1 år og 1 mnd. 74/80 begynner å bli litt kort nå, men jeg vil ikke si at de er små i str. Jeg har kjøpt de litt store (gjør jo ikke noe om den er litt lang i begynnelsen), og så er det bareå vokse inn i dem. Syns også de er fine med bukse til når de begynner å bli korte:) Hvor gammel er jenta di da? Ville tatt utgangspunkt i hva hun bruker i str i andre klær.

Skrevet

Takk for svar!

Minsta mi er fem mnd, men stoooor for alderen! Hun veier 9 kg og er 67 cm lang. Bruker 74 og pittelitt i 80 nå. Vil jo gjerne at kjolen skal passe i høst og vinter. Var mye lettere med eldstemor, som vokste i "normalt" tempo! Hehe...

Eldste er ca 100 cm, og en veldig slank type. Hvilken str ville du kjøpt til henne? Om du har erfaring med de litt større størrelsene også da? :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed i butikken i Trondheim om å kjøp en str større en vanlig på tunikaen da de er ganske korte i str.

Skrevet

jeg synes nøstebarn klærne er ganske normale i størrelsen. Men jeg pleier å kjøpe de litt store (en str over det hun bruker i andre klær) siden de er såpass dyre og siden nøstebarnklærne er laget slik at de godt kan være litt store uten at de blir upraktiske for det.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Eldste min er ca 100 cm, han bruker 104 i f.eks t-skjorter og gensere fra Nøstebarn. Han er også den slanke typen.

Med tanke på minsta di tror jeg at jeg hadde gått for kjolen i 74/80 ja:) Som sagt, jenta mi på 1 år har brukt sin i 74/80 siden hun var 4 mnd - og bruker den fortsatt. Drøye i størrelsen de kjolene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...