jordbær mathilda Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Jeg kjenner jeg detter mer og mer ned i en frustrasjon etter år med en datter som sliter med magesmerter!! Magesmertene startet for ca to år siden, men hun har alltid vært mye syk. Vi var hos legen første gang med dette problemet i mai 2008 og det ble tatt en del blodprøver. Eneste som kom av dette var for høye leververdier, noe som ble forklart med sansynligvis gjennomgått virusinfeksjon+ litt utslag på melk. Ny prøve skulle tas etter tre mnd. Denne var også høy, og min datter hadde fremdeles perioder med magesmerter. Vi hadde da holdt henne borte fra reine melkeprodukter som avtalt. Jeg prøvde å kartlegge når hun fikk vondt, men fant ingen produkter som fremkalte diss smertene. Fikk beskjed om å avvente enda tre mnd, og leververdiene var da fremdeles høye. Nei da kunne nok ikke fastlegen hjelpe og hun ble henvist til barnelege senteret. 4 mnd. ventetid og vi fikk endelig komme. Her ble det fokusert mest på at hun kanskje er litt overvektig for alderen og hun maste veldig om kostholdet vårt. Jeg forklarte at hun har vært stor siden hun var liten og har derfor alltid vært fokusert på et sunt og variert kosthold.Dessuten har jeg to barn til og de sliter ikke med det. Jeg antydet at det kanskje har en sammenheng med at hun kanskje kan ha en sykdom som gjør at hun blir overvektig og at hun har så mye smerter. Ble da henvist videre til Ahus for videre utredning. Nok en periode med venting...... Ble godt tatt i mot på sykehuset og med en lege som ville komme til bunns i dette. Legen henviste til ultralyd, mr med kontrast og gastroskopi. Fikk beskjed om å kontakte vakthavende barnelege ved sykehuset hvis smertene oppstod igjen. I sommer fikk hun vondt og jeg gjorde som jeg hadde fått beskjed om, men vakthavende bare avvist meg med beskjed om at dette måtte jeg ta med poliklinikken og legen der!! Måtte kontakte legevakta og fikk paralgin minior for å døyve på smertene. Hun har nå tatt alle undersøkelsene og vi venter på svar fra legen....hun har nå imellom tiden hatt to kraftige halsbetennelser, og det er umulig å komme i kontakt med legen hun bruker på sykehuset. Vi har da vært på legevakten, hvor jeg har spurt om dette kan være noe sammenheng.. Men dette kunne jo ikke han svare på. Det er misstanke om enten cøliaki eller crohns men endelig svar har vi ikke fått enda. Mitt ønske var at vi hadde en lege å forholde oss til, da det nå er litt i hytt og pine og ingen samarbeider. Jeg kjenner meg utslitt over og bli sendt hit og dit og kan bare gjette hvilken belastning dette er for min datter. Hun er ofte energiløs og blir da oppfattet som lat og uengasjert. Dette ble langt, men må bare få ut litt steam....
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Kjenner igjen den der, har holdt på i over et år med jenta vår og. Sliter med vondt i magen nesten hver dag. Det er påvis både et HLA gen(cølikai) og et gen for arvelig betinget laktoseintoleranse. Så skal ta en tur til legen imorgen for å høre om vi skal ta en biopsi med tanke på cølikai. Hun skal også på ultralyd av magen snart. Ønsker dere masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå