Gå til innhold

er det planlagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ikke er venn engang, men allikevel spør "er det planlagt" når man forteller at man er gravid. Er ikke det litt frekt?

Jeg synes ihvertfall at det er et veldig personlig spørsmål...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var det maaaaaange som spurte meg om sist! fytti....Er jo DEN privatsaken, men allikevel tar alle seg sin frihet å ramler ut med dette spørsmålet selv om de ikke kjenner deg en gang! Usj....

Skrevet

Da svarer man: "selvfølgelig er det planlagt!!!!!!" med en litt sånn stemme som får vedkommende til å føle seg skikeklig dum som spurte om et så privat spørsmål!

Utrolig unødvendig!!!

Skrevet

men jg tenker litt sånn at selv om det ikke var planlagt å bli gravid, ble det jo planlagt ved å ikke ta abort =) så ja, alle graviditeter blir til en viss grad planlagt ;)

Skrevet

Ah, skrev et innlegg om dette tidligere - Det er så sykt unødvendig!

Hva har det med saken å gjøre? Det er jo utrolig personlig!

Jeg er den første av mine venner som ble gravid, og det var liksom det første spørsmålet fra alle. Til en av de sa jeg til og med at jeg syntes spm var irrelevant, men han var uenig.

Det var veldig sårende. Og jeg skal si i fra til vennene mine. Om noen år.. Når de er i samme situasjon.

Jeg vet heller ikke hva som er best å svare.

Men det hjelper jo ofte å svare med et spm: "Hva mener du..?"

-Ja, om dere hadde planlagt det?

-Det syns jeg ikke noen andre enn oss har noe med.

Noe sånt?

Lettere å skrive enn å si selv. Men det er viktig å si i fra. For slike samtaler kan komme opp senere med andre temaer. Viktig å sette standard for hva du føler.

Jeg brukte veldig lang tid på å fortelle det til familie og venner. Og når jeg da fortalte det var det såpass synlig (jeg var mye i utlandet så så folk sjelden) at det ikke ble noe spørsmål;)

Skrevet

Personlig syntes jeg det ikke er så frekkt. Enten er den planlagt eller ikke =0) bare vare ja eller nei =0) men jeg er en veldig åpen person så jeg bryr meg lite om slike spørsmål =0)

Skrevet

Litt vanskelig dette.. Jeg håper nesten noen spør, så jeg kan bekrefte at det faktisk var planlagt. Om det er litt sårt og nettopp avgjort at man skal beholde barnet i magen forstår jeg at det kan føles litt krenkende. Spesielt om det er noen som ikke står deg nær. Om det er en nær venninde er det vel ikke så farlig om de spør? Er vel litt av nyskjerrighet, og de vil nok ikke dømme uansett svar!

Det er jo mange som ikke er planlagt, men som blir like elsket som de som var det :) Da er det jo bare å svare "svært ønsket" når noen spør om det var planlagt (:

Skrevet

Ja, det er jo garantert stor forskjell på hvordan dette spørsmålet føles fra person til person, og spesielt om det Var planlagt eller ikke. Man går jo igjennom ulike følelsesfaser de første månedene på disse grunnlagene.

Om det er en nær venn eller venninne så kjenner de deg vel såpass godt og vet hvordan du har det i livet / forholdet / ang. framtidsplaner at dette spørsmålet ikke er nødvendig..

Skrevet

plager ikke meg om noen spør, heller det enn spekulasjoner om alt mulig rart...

jeg velger helt selv hva jeg ønsker svare på og hva jeg vil si til de at "det er for privat så jeg ønsker ikke svare"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...