trompetisten Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Har nå kjøpt meg et muffinsstativ og skal ha muffins til dåpen (mange barn som ikke er så glad i bløtkake). Jeg har aldri "pyntet" muffinsene mine, men ser på bilder at det er jo utrolig tøft. Er jo en jungel av utstyr, farge både paste og pulver (hva er forskjellen egentlig), og liten beskrivelse - synes jeg da. Kom en oppskrift på topping (har aldri brukt noe annet en melisglasur) og hvordan jeg kan lage evt. pynt. Kunne tenkt meg selvsagt i blå og brun muffins, siden fargene ellers i dåpen går i blått og brunt.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Jeg liker mest en enkel pynt. Så jeg ville kanskje blandet litt lyseblå konditorfarge i melisen og brun (finnes det..?) i en annen porsjon. Du kan ta annenhver blå og brun på stativet og drysse noe over, f.eks. sølvkuler på de blåe muffinsene og noe annet på de brune (det finnes masse fin kakepynt på meny eller ultra!). Tenk at selve stativet er en pynt i seg selv, hvis du danderer det etter farger, så du trenger ikke å sitte og slite med en og en muffins liksom. Eller du kan ta vanlig hvit melis og dra inn litt farge med en spiss gjenstand. Da kan du få et spennende krakelert mønster, men du må til gjengjeld jobbe med en og en da.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Her er noen glasurer du kan bruke http://www.kakeboksen.no/index.php?option=com_rapidrecipe&page=viewcategorysrecipes&category_id=174&Itemid=109 F.eks sjokoladeglasur på noen muffins,og hvit sjokoladeglasur (som farges blå) på noen andre? Pynt er det jo masse å velge i,det går jo an å gjøre det enkelt med f.eks sølvkuler som de selger på butikken.
MissAntrop Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Jeg ville nok gått for smørkrem som glasur. Det er mektig, men enkelt å pynte med og ser lekkert ut. Prøv Cacas sine farger, eller Wilton - det skal bare bittelitt til altså
Iselilja Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Hva med noe sånt (nederst på siden): http://blog.johnkapaniris.com/2010/07/11/lucas/ her er oppskriften på frostingen de bruker på Magnolia 1 cup (2 sticks) unsalted butter, softened 6 to 8 cups confectioners’ sugar 1/2 cup milk 2 teaspoons vanilla extract Har ikke prøvd de selv, men den virker noe mektig... Varianter med kremost pleier å være gode. Sjekk www.bakerella.com/ http://glorioustreats.blogspot.com/p/cupcake-decorating.html www.passionforbaking.com/ for inspirasjon
Iselilja Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Fant en bedre oppskrift på frosting: Vanilla Cream Cheese Frosting ½ cup (1 stick/8 Tablespoons) butter, at room temperature 8 oz. cream cheese, at room temperature 1 teaspoon vanilla extract (always use pure vanilla extract if possible) 4 cups powdered confectioners sugar 1 to 4 Tablespoons heavy cream, heavy whipping cream (or milk- although I do like the richness that cream adds) Jeg ville brukt pastafarge til å farge frostigen, og ikke konditorfarge (kan bli for flytende)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Sjekk www.pickles.no - det ser ut som en strikkeside, men de har utrolig mye lekre muffins og tips til topping, glasur og pynt. Menyen til venstre, nederst før den engelske menyen Spess marsipanlokkmuffinsene er superlekre! Lykke til!
NostraStoria Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Denne toppingen MÅ du prøve! Den er farlig god...og faktisk mye bedre enn den mektige smørkremen! http://kakefesten.com/oppskrifter/nydelig-krem-til-muffins Ta opp i litt blå konditorfarge og pynt med f.eks en sjokoladebit eller sølvkuler.
Mille** Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Gå inn på detsoteliv.no. Søk på cupcakes. Da kommer det opp flere alternativer du kan prøve deg på. Er kjempeenkelt. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå