Gå til innhold

hvor lenge kan friske barn sitte i barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er normalt? tenker på om jeg skal ha tvillingvogn eller ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes for min del barn bør gå mest mulig så snart de er i stand til det. Våre har nesten aldri brukt vogn i det hele tatt etter at de ble 2 år.

Skrevet

Kommer an på hvor langt og mye man går. En 2 åringen skal kunne gå et stykke, en 3 åring ganske langt. En 4 åring er altfor stor til vogn og skal kunne gå like langt som en normal voksen, men mye saktere og med mange flere pauser. Så om eldste er under 2 år ville jeg kjøpt tvillingvogn. Er h*n mellom 2 og 3 år, ville jeg vurdert behovet, altså hvor mye, langt og fort du går på en uke, mens om det er 3 år eller mer mellom, så ville jeg ikke kjøpt tvillingvogn, men heller investert i et ståbrett til vognen dersom du vet at du ofte går langt/mye.

Skrevet

største barnet er 20 mnd når nr to kommer :)

Skrevet

Hva er et friskt barn? En som ikke er forkjøla? Eller mener du funksjonsfriskt barn? Å skrive et friskt barn er utrolig nedlatende, min gutt med downs syndrom er ikke ett sykt barn, han er bare syk når han har feber oppkast o.l. på lik linje med andre funksjonhemmede eller funksjonsfriske barn.

Mennesker må lærer seg hvordan en skal ordlegge seg.

Skrevet

mine 3 har ikke sittet i vogn etter de var 2år.(et tvillingpar) mens min svigerinne sine sitter til de er 4...det syns jeg er ekstremt tåpelig...de sitter i bøylestol ved bordet til de begynner på skolen også...friske barn altså. tror det helst er mor som vil de skal være små lenger. ikke vet jeg. jeg syns vertfall det så rart ut når mine tvillinger på 3 satt fint med bordet, så satt sønnen hennes på 6,5 i ikea barnestol...

Skrevet

Da ville jeg hatt søskenvogn!!!

Vi er OFTE i dyreparken f.eks og der går vi LANGT og MANGE timer. Da hadde jeg med vogn til guttungen var nesten 4. Han satt ikke så mye i den, men tok seg noen pauser i den av og til! (Så sov han middagslur i vognen til han var 3 og 1/2, så da var det paktisk å ha med vognen!)

Skrevet

Ære være deg som ikke hadde vogna i bruk til tvillinger på 2år, ser for meg at vi skal bruke den så lenge som nesten mulig pga tvillinger.

Førstemann brukte vogn av og til frem til tvillingene kom, han nærmet seg da 4 år.

Brukte den veldig lite fra 3 år.

Men, hva menes med frisk?

Han var friskmeldt fra Riksen etter en skummel sykdom, men ikke så sterk i armer og ben som de fleste på hans alder.

Skrevet

HI tenkte vel mer på de som ikke har problemer med føttene feks? Som gjør at de MÅ sitte lengre enn andre. Trenger ikke å bli sint for det vet du. Ikke alle har til hensikt å være nedlatende til alle. Kanskje du føler det slik pga ditt barns sykdom, ikke vær så sårbar,da kommer du lenger!

forresten: "Mennesker må lærer seg hvordan en skal ordlegge seg." lærer? hehe! jaja..

Skrevet

Nope er ikke lærer, er bioingeniør så vet du det.

Jeg er ikke sårbar på noen som helst måte, det lærer man seg når en oppgjennom leser og hører hvor mye stygt og frekt enkelte kan si om funksjonhemmede barn. Jeg ønsker bare å fremheve at man kan tenke seg litt om. Hadde jeg lest den overskriften når mitt barn derimot var 1 år gammel, hadde jeg brast i gråt. For han er frisk.

Skrevet

Var ikke spm om du var lærer heller.. mennesker må lærer? lære kanskje?

Uansett, ingen her har sagt at han er syk heller, slapp av! ikke vær så paranoid! Dette er et innlegg om hvor lenge et barn kan sitte i barnevogn liksom.. ikke å rakke ned på deg og din sønn. Verden handler ikke om bare deg og sønnen din vet du.

Skrevet

hjelpes meg..ja, friske barn..barn som ikke har noen form for hindringer i hverdagen som astma, fotplager, nedsatte funksjoner...ja, alle! Lære seg å bruke begreper..herlighet! Ord kan ha flere betydinger og hensikter ut fra bruksmåte.. om jeg hadde hatt en unge med hareskår hadde jeg ikke kommentert om noen skrev normale i ansiktet? Sålenge en forstår hensikten bak ordbruken, så er det ikke ordbruken i seg selv som er gjeldende, men hensikten med det totale bildet.

Skrevet

Jeg har funksjonshemmet barn og blir ikke støtt av at dere kaller "normale" barn friske. Det blir sagt mye verre ting om slike barn for å si det sånn.

Barn over 2 år har vel ikke så mye i en barnevogn å gjøre mener nå jeg. Vi er ofte i dyreparken og begge to går selvsagt selv 2 og 3 år. Vi går masse tur og er mye ute og ser ingen grunn til å lage passive barn av aktive barn. Friske barn som dere kaller det over 3 år i barnevogn syntes jeg er på grensa til barnemisshandling. Barn på 3 år kan fint gå like mye som en voksen.

Skrevet

Ja huff barn over 3 år i barnevogn er skikkelig mishandling! Samme med barn i bil og bakpå sykkel. Skikkelig mishandling av barna liksom, gurimalla assa! Man lager skikkelig passive barn av å trille de i vogn lixom. Spiller ingen rolle om de har vært i barnehagen i mange timer lizzom, det er er skikkelig barnemishandling assa. For de barna over 3 år som sitter i barnevakt en strekke, sitter der faktisk hele dagen assa, dette vet jeg fordi jeg følger etter de lixom..hallo.. doh

Du anonym 13;04 lever visst i din egen verden. Men var morsomt å lese å lese innlegget ditt. Var jo skrevet på barneskolenivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...