Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Det er lovforslag fra WHO som de ønsker skal være gjeldende i Norge. Hva syns dere om det? Jeg syns det er helt greit!! Så kan barna slippe å være ufrivillige passive røykere!!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 jeg røyker selv men jeg røyker ikke inne. jeg synes heller ingen bør røyke hjemme. men dette må da være opp til hver enkelt? det er jo våre hjem, vi har betalt for det. skal de så nekte oss å gjøre som vi vi i det?? og ikke sammenlign det med andre ting som heller ikke er lov å gjøre i hjemmet for det blir for dumt!!!! det er faktisk det dummeste jeg har hørt på veldig lang tid!!!!
Gjest Yunie Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Uproblematisk. Det handler ikke bare om barn, men voksne bør heller ikke bo i et innemiljø hvor det røykes.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Dels enig. Nå røyker ikke vi til vanlig, men hvis jeg drar ut en sjelden gang og mamma passer barna, så vil jeg gjerne ta meg en røyk med et glass vin i mitt eget hjem altså!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 I dag er det vel et fåtall som røyker inne med barn i huset? Nei, dette går får langt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Synes de kan begrense seg med å forby røyk inne i hjem der det er barn. Skjønner ikke hvorfor de skal forby gamle folk å røyke, som alltid har røyket inne, som heller ikke har små barn i huset sitt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Jeg kan ikke se noen grunn til å nekte folk som bor alene uten barn å røyke hjemme i sin egen leilighet. Så lenge det er lov å selge tobakk og lov å ta seg en røyk kan man ikke forby folk å røyke selv om man på det sterkeste kan fraråde å utsette barna for passiv røyking. Dette er bare et skritt på veien for å forby salg av tobakk, noe de gjerne må gjøre for min del.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 For barnas del er dette fantastisk. Men jeg liker ikke overformynderiet de skal drive med.. Og hvordan skal de sjekke dette? Kontroller på døren, som skal sjekke etter askebegre og lukt? Er ikke røyker selv, men syns overformynderiet går litt langt, selv om røyking inne er ille. Og 50millioner på en røykekampanje?! Kan fint finne bedre ting de pengene kan brukes på.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Skulle heller blitt forbudt å røyke med barn tilstede...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Skulle også blitt forbudt med røyking i busskur.....det irriterer vettet av meg!!!! Og ikke tar de et hint når jeg drar unga utenfor busskuret i regnværet heller...kjenner jeg blir direkte kvalm av røyking!!!!!!!!!!!!
Lilleleen Skrevet 9. september 2010 #12 Skrevet 9. september 2010 Noen ting må vi få lov til å bestemme selv. Ønsker man å røyke inne i sitt eget hjem, da bør man få lov til det.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 Ikke greit! Vi røyker ikke hjemme men jeg er veldig imot dette idiotiske forslaget fordi jeg selv vil bestemme hva jeg vil gjøre i mitt hjem! Vi blir snart en flokk med sauer som ikke kan bestemme noe selv! Jeg vil ta mine valg! Hvordan skal dem sjekke dette mon tro? Det er ikke sunt å spise for mye junkmat og godteri heller. Fedme er et helseproblem, skal det da bli ulovlig å spise godteri i ukedagene også snart da? Eller kanskje bare for overvektige? Nei vettu hva! Så lenge det ikke er ulovlig så vil jeg gjøre det som jeg vil i mitt hjem!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #14 Skrevet 9. september 2010 Verken jeg eller samboeren min røyker, men jeg er ikke enig i at noen skal bestemme hva jeg får lov til og ikke lov til i mitt eget hjem. Hva blir det neste da? Familier med barn får ikke ha sex på søndager før etter kl. 10 på kvelden?
blond Skrevet 9. september 2010 #15 Skrevet 9. september 2010 Det er en god intensjon, men så å si umulig å følge opp.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #16 Skrevet 9. september 2010 Og jeg syns det burde bli forbudt å røyke ute om du bor i leilighet eller rekkehus der din uterøyk kommer inn vinduet til naboen. Hold heller røyken inne hos dere selv om dere absolutt må røyke.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #17 Skrevet 9. september 2010 Helt greit for meg. Ingen har noe so helst rett til å ødelegge helsen til små barn ved å utsette dem for røyk. Og ja, passiv røyking er farlig! Og innemiljøet når en røyker inne? Åh herregud... Det er jo helt jævlig. Ikke bare får en dritten i seg enten røyken er tent eller ikke, men det stinker noe så inni helvete uansett hvor lenge en lufter ut! JA TIL RØYKEFORBUD INNE! Totalt forbud mot all tobakk også for den saks skyld...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #18 Skrevet 9. september 2010 det burde vært forbudt overalt faktisk! æsj....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #19 Skrevet 9. september 2010 Helt enig 14:08! Totalforby røyking, og beskytt de som er så dumme at de begynner mot seg selv!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 Jeg synes faktisk det er utrolig TEIT å komme med et slikt forslag, som å forby det i sitt eget hjem. Det blir en så dum regel at jeg kan ikke få sagt det nok. Selvsagt er jeg imot at barn skal være passive røykere, har selv vært det i alle år.. Jeg røyker selv, går ut på verandaen for å røyke, har aldri tenkt tanken en gang på å tenne den opp innenfor husets fire vegger.... Men, jeg synes faktisk heller man skulle totalforby alt som heter tobakk jeg, istedet for å komme med sånne dumme regler som at "du får ikke lov å røyke hjemme, du får ikke lov å røyke i busskur, du får ikke lov å røyke på utesteder, du får ikke lov å røyke her og der." TOTALFORBY det!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #21 Skrevet 9. september 2010 Å hvordan skulle dette blitt gjennomført? Forklar meg!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #22 Skrevet 9. september 2010 Det som er fakta er at det er blitt et "Klasseskille" mellom røykere og ikke-røyker.. Mens personer med høyere utdannelse og gode, trygge jobber stumper røyken og kommer seg i form, så blir folk utenfor arbeidslivet, i "Lavstatusyrker", lavt utdannede eller på trygd/offentlig stønad stadig mer usunne og stadig flere i denne gruppen røyker. Selvsagt finnes det unntak, det er ikke det jeg sier,- men røyk er blitt et "lavstatussymbol" og assosieres oftere og oftere med arbeidsledige/uføre, "fattige" og sosialt litt "tilbakestående" folk. Når man samtidig gang på gang ser folk med siggen i hånd stå frem på TV Og beklage seg over økte bensinpriser, økte alkoholpriser, økte huskjøp og husleiepriser, økte matvarepriser osv osv,- så gir de et ENDA dårligere inntryk...Og stumpe røyken for en som røyker "Moderate" 15-20 om dag hadde gitt 10 tusenER ekstra og rutte med i året..... Så at regjeringen langt på vei er i ferd med og ulovliggjøre røyk, så er det med god grunn.....På samme måte som FrP'ere mener Norge vil bestå av bare muslimer i løpet av få år,- så tro JEG vi snart vil få en røykende, feit og usunn "lavkaste" og en sunn, frisk og rik "overklasse"...Å ta fra røyken er et steg på vei og "påtvinge" de bedre helse iallefall.......Også kan vi ta fatt på usunn mat etterhvert,- og tvungen aktivitet..For det vi lbli behov for det om vi ikke vil ha et "klassescenario":....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #23 Skrevet 9. september 2010 Det bor ikke små barn i alle hjem i Norge! Har dere tenkt på det? Hva med min snille onkel som bor alene sammen med katten. Han røyker pipe. Han bor uti skauen og plager ingen (andre en seg selv) med sin røyking. Hvis det skal bli røykeforbud i alle norske hjem går dette også ut over han! Det er lov til å røyke i Norge og da kan dem ikke komme å bestemme om eller hvem som skal få lov til å røyke i sitt eget hjem. Dette blir for dumt!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #24 Skrevet 9. september 2010 Det burde være ulovlig å utsette barn for passiv røyking, det være seg hjemme, i bilen eller andre steder de oppholder seg. (og JA det finnes faktisk mennesker som fremdeles, med alt det man vet om hvor skadelig det er og hvor vondt det lukter, røyker inne i samme hus som det bor barn) så får de som er voksne, og bor uten barn,gjøre som dem vil i sitt hjem.Dette handler jo ikke om å bestemme hva andre kan og ikke kan gjøre i sitt eget hjem, men om barns rett til å bli beskyttet mot tobakksrøyk! Å si at man ikke kan lage ett forbud fordi man ikke kan sjekke om folk røyker hjemme eller ikke , blir jo som å si at vi ikke kan ha ett forbud mot å slå barn fordi man ikke kan dra hjem til alle og se om de faktisk slår barna sine....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #25 Skrevet 9. september 2010 Hva da blir for dumt? Å evt. forby røyking totalt? Eller det at egoister ikke skal ha mulighet til å blåse giftig sky med røyk i ansiktet på både barn og andre ikke-røykere utenfor hver pokkers inngang en går forbi? Om han er snill har ingenting med saken å gjøre. Snillhet gir ikke mer tillatelse til å bestemme over andres liv og helse ved å bevisst sette dem i fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå