Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Føles fryktelig overfladisk dette her, men lurer nå likevel. Jeg har gått ned en del i vekt og bruker når str 38/29 i de fleste bukser. Etter flere svangerskap var magen min ganske så slaskete, så har derfor hatt stort fokus på magen når jeg har trent. Masse sit-ups, trening med rockering osv. Resultatet er at jeg nå har magemuskler av stål, kjennes det ut som i hvertfall, men synes likevel ikke at magen min er skikkelig flat/tynn? Den er rett og slett litt rar? Når jeg ser på magen min foran spesielt og strammer musklene litt, så ser det ut som om jeg trekker inn magen selv om jeg ikke gjør det. Får liksom et slags søkk inn under ribbena og så bulder det lett ut igjen til midten av magen slik som det gjør på mennesker som går og holder inne magen, bare at på meg ser det sånn ut hele tiden?! Noen andre som har det slik? Er det noe jeg kan gjøre for å få nedre del av magen flatere? Den er jo allerede ganske muskuløs.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Jeg vil anbefale deg å fokusere mye mer på de skrå magemusklene som er de sammen med de tverrgående som holder magen inne. For meg høres det ut som at du har trent mye de horisontale (altså rette magemusklene) som oftest resulterer i større magemuskler, men som ikke "holdes på plass". Har du i tillegg gått ned endel i vekt, så må du huske på at huden henger litt igjen..den bruker gjerne noen år på å ta seg helt tilbake om det er mulig
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Ja, jeg vet at huden nok må få litt mer tid på seg, så forsøker å ikke vøre for utålmodig, men det er ikke lett Jeg trener de skrå magemuskene også, men kanskje ikke nok? Når jeg tar sit-ups tar jeg 25 stykk på hver av sidene, hver dag. Burde jeg øke her, eller er det også andre øvelser jeg kan gjøre? Takk for at du svarte!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 magemusklene er faktisk den seigeste muskelgruppen og du kan derfor fint trene disse til melkesyra tar deg i lange sett, det skal mye til for å overtrene her. Kutt ned på de rette og fokuser på de skrå. Du kan også gjerne gjøre "planken" som går på den indre kjernemuskulaturen som støtter opp holdningen. denne kan også gjøres på siden. hilsen hun som svarte deg i sted
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Tusen, tusen takk for gode råd! Skal absolutt følge dem Da skal jeg øve meg på planken, har tatt den før for noen år siden, men da hadde jeg lite muskler og fikk den ikke skikkelig til. Håper jeg klarer det bedre nå. HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Høres ut som d vet mye om magemuskler, hva tenker du om rockeringtrening?? Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 personlig er jeg mest glad i trene isolerte musklegrupper da jeg lettere ser resultater der jeg vil justere muskelmasse..rockering av tyngre klasse vil i utgangspunktet ta for seg mange muskelgrupper på en gang (midtre/nedre region) samt dra med seg støttemuskler, noe som i seg selv er bra dersom en skal få "grunnformen" på plass. For å tone/justere kroppen vil altså ikke rockeringen strekke til, men det er et godt basisverktøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå