Gå til innhold

Da dro han... Igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På HV øvelse.. Blir aleine i fire dager.. Liker det ikke.

Er sykemeldt og går hjemme, og er egentlig litt redd for og være hjemme aleine på natta. Hmm.. Lurer på hvordan dette skal gå når babyen kommer. Kan jo ikke ta med meg baby og rømme til mor hver gang jeg blir aleine et par netter heller..

Noen som har noen råd om hvordan man kommer over denne skrekken for mørket og det og være hjemme aleine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyttet du rett fra mamma til mannen?

Alle trenger å lære seg å bo alene.

Skrevet

finne ut hva du konkret er redd for, jobbe deg igjennom det.

sender deg en klem

jeg var veldig husredd/mørkredd før

Skrevet

Neida, men jeg har ikke bodd helt aleine før.

Så du mener jeg skal finne jeg noe eget og lære meg og bo aleine??

Hm.. Ja jeg vet jo hva jeg er redd for.. Har nok litt med at der jeg bodde før, kom det to inn vinduet og slo meg og eksen mens vi lå og sov.

Jeg blir litt paranoid da vettu. Redd for at noen skal komme og ta meg=p Selvom jeg vet jeg har det mye tryggere nå enn før..

Får få meg en hund kanskje...

Takk for klemmen:) godt det er noen som forstår.

Skrevet

Jeg er hos moren in annenhver helg da mannen jobber borte da. Selvsagt KAN jeg være hjemme alene med snuppa, men alle setter pris på den ordningen vi har nå. Snuppa og mormor som er glade for å være sammen, Oldemor er glad da vi som regel kommer innom på søndagen for å si hei, og jeg er glad for å få litt avlastning.

Jeg var veldig husredd før men det har blitt bedre etterat jeg fikk barn.

Dine frykt er jo basert på en virkelig hendelse. Hva om du forbereder deg itilfelle det skulle skje noe igjen? Ha en kriseplan klar i hodet ditt. Ha nødnummeret ferdig innstillt på telefonen eller et balltre nær sengen? Passe på at vinduer og dører er forsvarlig låst/lukket, kanskje investere i en alarm? Ville det hjelpe litt tror du? Jeg var redd for å bli overfalt og kjørte rundt med en balltre i bilen i et år, men så gikk frykten over. Å la seg selv bearbeide frykten er det beste mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...