Gå til innhold

Dere gudforeldre, hva ga dere til gudbarnet deres til dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe gave til gudbarnet vårt i morgen, og har ikke helt bestemt meg ennå.

Det er en gutt, og har derfor lyst til å kjøpe noe praktisk. Men heller også noe mot en typisk dåpsgave.. Som dåpsattetsholder og bilderamme (en pakke) eller noe sånt. Ellers kan det være barnebestikk i stål, det er jo både en litt typisk dåpsgave og noe praktisk.

Mest overveier jeg å kjøpe en Bergans sekk, tursekk både til barnehage og evt skole. Det fikk gutten vår av sine gudforeldre, og det synes jeg var en veldig bra gave. I tillegg var det en spikkekniv!:)

Vil gjerne ha andre tips! Hva har dere kjøpt til deres gudbarn?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gudmor til ei jente og hun fikk et hjerte i gull med dåpsdagen gravert samt kjede i gull.

Hun som er gudmor til min sønn ga han en håndlaget vugge som hun og faren hennes lagde. Nydelig presang.

Skrevet

Vi kjøpte personlig babypledd fra pledd.net. Det er nydelig myke, utrolig fine, med navn, fødselsdato, lengde og vekt, evt en liten hilsen!

Ble veldig godt mottatt:-)

Ellers ble vi veldig glade for bøker i serien den store, eventyrbok sangbok ect:-)

Skrevet

Jeg kjøpte kopp, dyp tallerken og tallerken hvor jeg fikk gravert inn navet og dåpdatoen. Beregnet på å bruke, ikke bare til pynt.

Skrevet

jeg ble gudmor til en liten jente som vi ikke viste om ville overleve. derfor ville jeg gi ting som kunne brukes nå og som passet til situasjonen.

så jeg ga:

1 et lite sølvalbum som de kunne ha bildene fra de første dagene i.

2. et smykke til mor, sånn mamma smykke.

3 et smykke til babyen sånt tro, håp og kjærlighet.

Skrevet

Jeg kjøpte en marihøne (en sånn gåbil-marihøne) med skinntrekk fra sunne leker. Tror de syntes det var en veldig fin gave. Og den holder seg jo såpass at den kan spares å brukes når gud-datteren min får barn selv :)

kosta vel ca 800 kr

Skrevet

Vi åpnet konto til vår guddatter. Fikk 500 kr på kontoen til dåpen, også blir det satt inn 50kr hver mnd intill hun fyller 16 år.

Skrevet

Syns det virket som en bra gave, HI.

Er gudmor til ei jente, og jeg følte på meg at hun fikk mange barnesmykker (det fikk hun også). Så jeg kjøpte et voksenarmbånd i sølvhjertelenker, som hun kan bruke nå men den kan tilpasses hele livet. Ca 500 kr.

Skrevet

Åh, det hørtes jo lurt ut! En konto som man har fast sparing på. Det kommer jo alltid godt med!

Skrevet

Vi kjøpte til en gutt vi var fadder på, berganssekk, speiderkniv, fiskestang og termos:)

Foreldrene ble veldig glade!

Denne gutten fikk også, tråbil, trehjulssykkel, kunst, barnesølje og penger:)

Skrevet

hehe - begge gangene fikk jeg ungen slengt i fanget i kirken, så jeg hadde ikke tenkt på noe spes.

Jeg gir bunadssølv (en knapp e.l.) til hver bursdag og har tenkt til å fylle på det som mangler til konfirmasjon (av knapper osv innen rimelighetens grenser)

Skrevet

sykkelpumpe:

Hvilken størrelse kjøpte dere i sekk? 12 eller 18 liter?

Skrevet

Vi kjøpte 12 L. Vår egen sønn har hatt sin Bergans 12 L-sekk siden han var to år til barnehagebruk, og nå når han er skolegutt, er det blitt tursekk. Etter utallige runder i vaskemaskinen er den like fin...

Skrevet

Jeg er gudmor til en gutt, ga han odin fond på 1000 kroner og et armbånd med navnet hans inngravert. Nå er han 3 år og tror jammen fondet har gitt ganske bra avkastning på bare den 1000 lappen!

Skrevet

Gutt 1: en kurv som jeg hadde lagt oppi hjorteskinns-tøfler, og en personlig eventyrbok (som handler om barnet)

Gutt 2: 1000 kroner, da foreldrene var veldig unge, og ønsket å få i gang en konto til den lille.

Skrevet

Jeg tror jeg har ombestemt meg til å kjøpe et fat i tinn til gutten nå, som kan graveres og ha bilde i midten. Da har han et minne for livet, og gaven er tidløs. En sekk kan man jo kjøpe til jul eller bursdag også tenker jeg..

Skrevet

I tillegg får han en eventyrbok fra barna våre!:)

Skrevet

Jeg har 4 fadderbarn hvorav 3 er søsken. Alle har fått en barnebibel (søskenene har fått ulike barnebibler) og 500kr.

Dette er blitt godt mottatt av foreldrene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...