Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Drikker opp pengene (trygda) til ei ung alenemor. De er bekjente av oss. Hun har 2 barn. Ingen kontakt med far. Barna bærer tydlig preg av omsorgsvikt. Nå har vi fått vite at onkelen til samboeren min er hos henne (han er 30år eldre) hver helg, de og andre alkoholikere trekker inn der og de drikker jevnt hele helga. med barna tilstedet. Barnevernet må jo være koblet inn fra før? jeg blir helt matt, og flau over at onkelen til samboeren min er med i den suppa. (vi har forøvring ingen kontakt med han) bortsett fra når han ringer og skal låne penger eller ha skyss et sted.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Hvis du mener barna lider under omsorgssvikt, så er det bedre at du ringer barnevernet selv om de allerede skulle være koblet inn. Hva om de ikke er det? Det skader ikke med en tlf for mye.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 kan man da ringe anonymt? eller sende brev evt?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Du kan ringe anonymt og du bør gjøre det nå med en gang!!!
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Hvordan vet du dette hvis kontakten begrenser seg til telefonsamtaler hvor onkel skal låne penger?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 vi har felles barnehage med disse barna/vår datter. Onkelen til samboeren er innom søsteren sin (min sivgermor) nesten hver dag. Der jeg har hørt dette og tillegg ser jeg jo barna ofte.
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Da synes jeg du skal kontakte barnevernet! Dersom du faktisk ser at barna lider under omsorgssvikt skjønner jeg ikke hvorfor du spør på forumet her istedenfor å handle.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 I denne situasjonen er det kjempe viktig at du tar kontakt med barnevernet med en gang! Det er sannsynlig, men langt i fra helt sikkert at de allerede har kontakt med barnevernet, og for barnas skyld bør du ringe barnevernet med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå