beggeto Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 skal kjøpe vinterdress til 3 år gammel jente. Men vil helst ha en som kan arves av lillebror. Men de jeg har sett har vært rosa eller blomstrete og fryktelig glorete. Finnes det ingen som er kjønnsnøytrale og helst litt finere enn disse glorete som jeg har sett fra reflex og reima? Må selvfølgelig vere en bra dress, det er jo det viktigste til syvende og sist.
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Troll! Vi har lagt vår elsk på den med løst for og bruker den hele året. Drøy i størrelse er den også. Merker ikke forskjell på barnets bevegelse om den brukes fra "den er i største laget" til den er så kort at der ikke er ledig rygglengde igjen til å bøye seg ned heller (Akkurat som ullbuksene fra Nøstebarn om du har erfaring der) Vi bruker den også i stede for regntøy. ) De er i en farge - rød, lys og mørk blå, rosa og jeg tror de har fått brun nå. Litt usikker på om de har fått den i dressen også, eller bare andre produkt. Familiebutikken.no har tilbud på dressene. 1000kr mot 1500kr. De har også matchende lue og votter. Kjempesupert!! Her går dressene også i arv fra jente til gutt; vi har kjøpt både blått og rødt vi da. Til den blå dressen har vi brukt rosa tilbehør. Billigere å bytte ut det - kjekt med forandring & noe nytt til minstemann også
beggeto Skrevet 8. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2010 takk, de ser veldig fine ut. Er jo ikke akkurat gratis, men bedre å kjøpe en dyr dress (til begge barna) enn å kjøpe to halvdyre.. Men, på disse sidene fant jeg bare i lyseblå opp til str 86. Kanskje utsolgt? Vet du hvordan de er i størrelsene? Viss jeg skal bestille på nett er det litt greit å vite. Jenta vår blir 2 i desember, bruker str 92 nå men bør vel kanskje kjøpe 98 viss de ikke er veldig store i str.
Guttemamman:-) Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Toll er store i str!! Gutten min brukte str 92 til han var nesten 3. Hos oss blir dressen fortest kort i armene. Er forresten er super dress. Kan brukes allerede nå uten ullforet. På mindre kalde dager tynnere ulldress under og på klade dager ullundertøy pluss dress med foret.
Guttemamman:-) Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Hmm var ho 2 eller 3 år?Du skriver forskjellig sjø hehe...
marinas skatt Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Vi har kjøpt Reima tec ( ERLE ) Mørk lilla nøytral dress til lillemor på 2 år og 4 mnd i str 104. Litt stor, men hun har dress som passer foreløpig.
beggeto Skrevet 9. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2010 jeg mente at hun blir 3 i desember
gullborg Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Jeg har kjøpt ticket to heaven dress til junior, De kommer så langt jeg vet bare i ensfargete. Jeg kjøpte brun, synes det fint kan brukes til både gutt og jente. Llitt dyre, men ikke dyrere enn reima og mye penere.
Pirkeanonym Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Reima Tec Erle? Den har vi kjøpt til jenta vår.
marinas skatt Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Da har vi samme dress :-) Kjøpte den i finland. Flott mørk lilla farge :-)
Gjest Skrevet 9. september 2010 #12 Skrevet 9. september 2010 Småen har kunn hatt kjønnsnøyrale vinterdressar. Ein er grå med svart mønster (litt gammalt herskapshus-tapet mønster på), og ein er svart med mørkegrønt motiv (noko skog og landskap). Den siste var vel kjøpt på polarn o. pyret i oslo, trur eg. (har ikkje kjøpt nokon av dei sjølv).
-trollemor- Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 troll er kjempebra, har kjøpt samme til småen her. Kjøp de på nettt, familiebutikken. http://www.familiebutikken.no/outlet/barneklaer/jakke-yttertoy.html?alderklaer=33&manufacturer=23&limit=all
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå