Gå til innhold

Hva hadde du gjort ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi ble bitt i barnehagen i dag. Utenpå en collagejakke og t-skjorte.., men fikk flerre og åpent sår og merke av tennnene i huden på overarmen. Hun forteller stadig at hun har blitt slått av samme jente...nesten daglig. Denne jenta er yngre enn min jente og snakker svært dårlig, noe som kan være forklaringen på at hun er noe utagerende. (Hun er 3 år) Men jeg synes uansett ikke det er noe "gyldig" forklaring. Det ble skrevet lapp til foreldrene fra barnehagepersonalet med god forklaring på hendelsen...

Jenta mi er ikke noe typisk "offer", for denne slåingen går like mye ut over andrebarn i barnehagen..

Kjenner jeg blir ganske så frustrert og litt irriitert (skal innrømme det).

Hadde nesten regnet med at foreldrene hadde tatt en telefon hit i kveld...det ville i alle fall jeg ha gjort.

Hvordan hadde dere reagert ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene til den jenta som bet for vite hva som har skjedd men ikke hvem det skjedde mot.

Det skal ikke opplyses med navn til motpartene i slike hendelser, så regner med at du vet hvem som bet fordi barnet ditt fortalte det og ikke fordi de i barnehagen opplyste om det.

Derfor er det ikke å forvente at foreldrene ringer deg ikveld, noe jeg synes ville vært rart uansett.

Biting i barnehagen skjer dessverre innimellom, og så lenge det ikke gjentar seg flere ganger hadde jeg ikke foretatt meg noe.

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Foreldre kan jo ikke noe for at de har en bitende unge, skal de beklage veldig mener du?

Og ikke sikkert de får vite at det er ditt barn som ble bitt engang.

Det du KAN gjøre er å ta opp med bhg om de har tiltak mot slike episoder? Det har de jo garantert, de jobber sikkert aktivt med dette hele tiden. Men kanskje det hjelper å høre hva de gjør for å unngå slike situasjoner?

Dessuten, om det var gjennom hud bør vel jenta di ha stivkrampesprøyte?

Skrevet

Vet ikke helt jeg....fikk opplyst av barnehagepersonalet hva som hadde skjedd og hvem som hadde bitt. Jenta mi er også stor nok til å fortelle det selv og gjorde også det, før personalet rakk å gjøre det. Vanskelig å holde noe sånt skjult da.

Forventer ikke noe unnskyldning, men jeg hadde nok ringt....vet ikke for hva, men i alle fall poengtere at dette er noe vi har snakket om og at vi tar det på alvor. Dette er ikke et engangstilfelle.

Hmm, ja, hun må kanskje ha stivkrampesprøyte...har ikke tenkt på det, så takk !

HI

Skrevet

Da brøyt faktisk barnehagen taushetsplikten. De får ikke opplyse om slikt.

Hadde blitt ganske så sint hadde jeg vært foreldre til barnet som bet.

Skrevet

ja, kan se den altså. Det var på ingen måte prøvd å skjule hvem som hadde gjort gjerningen.

HI

Skrevet

Som HI skrev, så hadde dattern hennes allerede fortalt hvem som hadde gjort det, og da kan ikke personalet stå å kalle henne en løgner for å beskytte det andre barnets identitet. Vi kan ikke nekte barnet å si hvem det var. De er ikke underlagt taushetsplikten.

Til HI

Dersom barnehagen har et bra personale som vet hva de driver med, så kan jeg love deg de jobber med saken. Ofte i form av fotfølging i en periode for å se om det er noe som trigger dette barnet til å bite for så å lettere forutsi og forhindre slike situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...