Gå til innhold

Svarer du de som er frekke mot deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har angst for autoriteter og sliter med å takle menn som snakker respektløst til meg. Det kan feks være en sjef som kommenterer noe på en lite hyggelig måte, eksen min som hele tiden snakket stygt til meg for å føle seg bedre selv eller nå for tiden; husverten min som bor i samme hus som meg. Han blander seg inn i privatlivet mitt, oppdragelsen av ungene mine og snakker til meg som om jeg skulle være stokk dum. I tillegg blander han seg inn i alt jeg foretar meg hvis jeg holder på med noe. Han har skjelt meg ut to ganger allerede og jeg har bare bodd her i en mnd.

Jeg har lyst til å be han reise til helvete og slutte å plage meg. Men i stedet så tenker jeg mitt og stenger inne sinnet mitt. Tør ikke å si noe tilbake i tilfelle jeg skal bli kasta ut av leiligheta. Flere som kjenner seg igjen? Hvordan takler du folk som snakker frekt til deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer.. og det lønner seg nok, for det er ikke mange som gidder å være frekke mot deg etterpå:)

Kanskje en ide å begynne å ta igjen litt:)?

Skrevet

Jeg sliter med det samme ! Klarer aldri å si tilbake! Eller, jeg kan være frekk tilbake mot folk jeg kjenner godt, men mennesker jeg ikke kjenner godt klarer jeg ikke å "kjefte" på.. Mannen min er på samme måte..

Skrevet

jeg er helt motsatt av deg anonym 21:47,jeg klarer fint å være frekk i kjeften og direkte mot folk jeg IKKE kjenner,men ikke mot folk jeg kjenner! (bortsett fra mannen min da selvsagt...)

Skrevet

Jeg kan godt være frekk mot noen om jeg vil det, men det er sjelden effektfullt. Derfor velger jeg heller å være rolig og ytterst saklig.

En veldig virkningsfull kommentar til folk som blander seg er forøvrig: " Jeg skjønner at du mener veldig mye om det jeg gjør, men hvorfor i all verden tror du at jeg bryr meg om din mening?"

Skrevet

Jeg er egentlig ganske sjenert så endel ting svarer jeg ikke tilbake på, men er jeg i rette humøret og vedkommende går langt over grensen så kommer temperamentet mitt ut i full blomstring. Da vet jeg å si i fra og noen gang litt til.

Mitt største problem er at jeg har en skikkelig etterreaksjon hvor jeg som regel begynner å gråte. Helt oppgitt over meg selv og skulle gjerne vært kvitt det. Tok det opp med en psykolog jeg gikk til, men han mente at det var noe jeg fikk bare lære meg å leve med :-(

Når det gjelder leieforholdet ditt så skal det ganske sterke grunner til for at han kan kaste deg ut. Jeg har vært både leier og utleier, og jeg kan love deg at han ikke kan kaste deg ut fordi du har svart han. Hvis han er sånn etter bare en måned så vil han garantert ikke bli noe bedre.

Jeg leide hos en som titt og ofte bare låste seg inn i leiligheten min mens jeg var hjemme. Skikkelig ubehagelig. Da jeg truet med å anmelde han så jeg han ikke igjen før leiekontrakten var gått ut og jeg skulle flytte.

Lykke til

Skrevet

Klart jeg svarer de som er frekke mot meg....

... det er jo snakk om min integritet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...