Gå til innhold

Hvorfor plastes ikke skolebøkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i bibliotek og vi bestiller jo bøkene med tjukk plast om vi tror de kommer til å brukes mye. Så hvorfor gjør ikke skolene det samme når de kjøper inn? Plasten er sikkert mye bedre enn papiret vi foreldre krangler med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det koster masse penger... Er i alle fall det vi får høre på jobben hos meg, men nå har vi rundt 700 elever og mange-og-ørti studieretninger og fag, da...

Skrevet

Det er jo klart at det koster bittelitt mer pr bok, men om man betaler 5% mer eller noe for at en bok klarer seg vesentlig lenger, så vil jeg jo tro at kostnadene reduseres på sikt. (for ikke å snakke om arbeidsinnsatsen som legges ned i å legge på papir på den samme boka i flere år)

Hadde mest barneskolen i tankene, utskiftningen av pensum på vgs er jo helt Texas...

Skrevet

Det er fordi vi foreldre skal plages nå grønnjævlig med å få på kontaktpapir eller plasttrekk....

Skrevet

Men å sette papir på ei bok er jo i bunn og grunn en svært enkel sak, da! En rull gråpapir er jo alt man trenger, og evt. litt tape.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det tok meg 3 minutter å sette på papir på boka til jentungen, den jobben skal jeg ta så kan heller skolen bruke penger på viktigere ting

Skrevet

Hjelper vel lite at de varer i 10 år lengre, siden de blir skiftet ut etter x ant. år. Skolene her bytter i alle fall bøker rimelig ofte. Før de andre har blitt utslitt i alle fall. Kontaktpapir er nok for disse bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...