Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Venter nr 2 til vinteren. Hadde en skikkelig ræva barselopplevelse med førstemann. Kort fortalt: Hadde i en nærmest søvnløs natt før vannet mitt gikk en onsdag. Riene kom etterpå og holdt meg våken hele natt til torsdag. Dro på sykehuset torsdag morgen kl 04.00. Riene stoppet fullstendig kl 07.30 og ble sendt hjem etter modningsakupunktur. Hadde masrier et par ganger i timen det neste døgnet. Ingen søvn natt til fredag. Ble satt igang fredag morgen og fødte fredag ettermiddag. Sov jo selvfølgelig ingenting natt til lørdag med junior på puppen. Ingen melk kom, og han suttet helt frenetisk. Natt til søndag, da jeg var alene uten bf, ringte jeg på hjelp kl 02.00 helt desperat etter hvile og søvn. Spurte om de kunne ta ham litt. Etter mye sukk og stønn kunne de ta ham et par timer, men ikke et minutt lenger sa de. Jeg sovna etter 15 sekunder i 2 timer og ble vekt 04.00 sharp. Ble sendt hjem den søndagen uten at ammingen var i gang. Føllingtesten mandag var jeg helt vrak. Såre brystvorter som blødde etter vill sutting fra lillemann som var 10g fra å bli lagt i lysboks. Han hadde ikke fått ut noe mat. Heldigvis fikk jeg hjelp av en fantastisk person på barselpol der som ga meg troen på at jeg kunne få til ammingen. Det greide jeg, men fytti for en smertefull jobb. Ålreit. Dette ble langt, men jeg må si jeg gruer meg til sykehusoppholdet etter fødsel denne gangen. Sa i fra sist, og det hjalp lite. Vil bare si at jeg overhodet ikke er noen ung mor, men er nærmere 40 enn 30:o) Vet at ikke min historie på noen som helst måte er ekstrem, men heller kanskje vanlig? Er det forventet at man skal kunne fungere på barsel som normalt etter døgn på døgn uten søvn? Hva kan jeg gjøre for at dette ikke skal skje igjen?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Huff da, høres ut til at du hadde en skikkelig kjip barseltid med nr 1 ja. Er veldig glad jeg ikke hadde det sånn! Du burde i alle fall prate med de som jobber der og fortelle om opplevelsen med førstemann. Kanskje de kan hjelpe litt mer denne gangen slik at amming kommer lettere i gang uten altfor mye stress. Og kanskje far kan være på sykehuset og ta hånd om den lille (den eldste er vel i barnehage på dagtid?) slik at du faktisk får sovet noen timer om du har behov for det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Takk for svar! Det er ikke før i retroperspektiv jeg har innsett at jeg ikke vil ha det slik igjen. Da det sto på så følte jeg at jeg bare hang etter som et slips. Eldste er jo i barnehage på dagtid så far må jo trå til. Må nok ta en prat med de på barsel når jeg kommer også.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Du har jo litt erfaring nå, kanskje ammingen går lettere denne gangen. og fødsel nr 2, går ofte også raskere enn første fødsel. Det hørtes ut som forferdelig uflax du hadde på barsel første gang. og uheldige omstendinger som gjorde at du ikke fikk søvn på nesten ei uke. - det er umenneskelig. Håper samboeren din har mulighet til å ta fri de første dagene, kanskje dere kan spørre om et familierom? Hvis ikke har du noe nært forhold til din mor/svigermor. Slik at du kan gjøre noen avtaler på forhånd hvis ting skulle ligne på forrige gang. skjønner veldig godt hvordan du hadde d uten søvn, jeg hadde en fødsel som ikke var så ulik din klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Takker for svar:o) Dere er gode! Klemmer tilbake! Har heldigvis godt forhold til alle kanter. De forsto nok ikke hvor ille det var fatt sist gang og jeg trodde helt bestemt at det var helt vanlig. Burde kanskje tatt hintet selv da jeg nesten besvimte under besøket av familien på lørdag formiddag. Måtte jage de på dør med lillemannen og far mens jeg la meg rett ut, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå