Gå til innhold

Kollisjon og bilsete..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var med i en kjedekollisjon for en mnd siden. Jeg skrev opp i skademeldingen med en gang at barnesete bør byttes ut.

Vi sto stille da vi ble påkjørt bakfra, det var 50 sone der.. så bilen bak traff godt, fordet om vi hørte bremsene også (tror han kjørte fortere). Men det ble bråstopp foran oss.. og vi stoppet og han bak prøvde alt for å stoppe han også.. Bilen vår ble kondemnert..

(Vi trenger en ny bil også, så om noen vet om en audi til 20-30 tusen rop ut!!)

Spørsmålet er jo om vi kan forlange å få et nytt bilsete fra det andre forsikringsselskapet eller om vi har hatt for liten fart i forhold til dem at dette må vi betale eller avgjøre om det skal byttes selv.

Dette anbefaler de på trygg trafikk:

Vi anbefaler at man skifter ut barnesetet hvis man har vært i en kollisjon med fart over 25 km/t. Denne grensen har vi kommet fram til i samråd med produsenter og forsikringsselskaper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann! Godt jeg så dette innlegget!

Ble påkjørt, forfra, på mandag. Var ett ganske kraftig smell, men det gikk heldigvis bare godt med meg og tangloppa.

Hele fronten på bilen ble ødelagt, men jeg har ikke tenkt på bilsetet. Må kanskje kjøpe nytt sete da?

Kanskje et dumt spørsmål? Slo meg ikke før nå at det må jeg kanskje ha det?

Vet ikke hvor fort den andre bilen kjørte, men jeg vil tippe rundt 40kmt. Vi sto i ro.

(ps. har ikke kjørt bil med bilsetet i bruk siden dette skjedde. om noen skulle bekymre seg for det)

Skrevet

Det var svigerinna mi som sa dette til meg, har ikke brukt setet vi heller og min datter satt ikke i bilen/setet da kollisjonen hendte.

Men de sier jo at dette bør byttes, bør ikke da dette være noe forsikringsselskapet betaler?

Jeg er ikke gjerrig altså! Vi har vært i en kollisjon, og jeg betaler med glede for sikkerheten til min datter!

Er jo også usikker på om vi MÅ bytte setet da forsikringsselskapet mener at vi ikke trenger det....................................... men det gjør jeg uansett.

Skrevet

Vi satt i bilen begge to (jeg og babyen - hun blir 5mnd. snart).

Vi tar det utenom forsikring. Bilen min hadde blitt kondemnert og jeg hadde tapt masse penger + at jeg kjenner han som kjørte på oss og han ønsker ikke å tape bonus samt at han har en høy egenandel.

Den er på verksted nå. Han betaler selvfølgelig hele regninga;)

Men det med bilstol hadde jeg ikke tenkt på. Så det var bra du skrev dette innlegget! PUH!! Alt man ikke tenker på....

Kanskje jeg skal ta en telefon til Trygg Trafikk i morgen å høre. Kan ikke kjøre rundt med en usikker bilstol.

Er ikke gjerrig på det jeg heller, altså;)

(ps. godt at barnet ditt ikke var i bilen da det skjedde;)

Skrevet

Bra det gikk bra med dere også :) ikke moro når det er små barn i bilen. Jeg har ikke ringt trygg trafikk.. si ifra hva de sier imorgen da.

Men er det ingen som vet ang forsikringa?

Eller i det hele tatt om setet MÅ byttes? (ikke bare bør)

Hva hadde dere gjort?

(Kjente jo kollisjonen, er ganske sikker på at setet ikke ble skadet, men allikevel...)

Skrevet

Vi ble påkjørt bakfra tidlig i våres, hadde ikke store farten men fikk beskjed fra forsikringsselskapet til motparten at det bare var å kjøpe nye seter. Var ikke noe de dro på en gang.

Akkurat det passet oss supert da vi måtte bytte ut to seter uansett :o)

Skrevet

Setene må byttes ja, og det enten barnet satt i det ved kollisjon eller ikke.

Forsikringsselskapene vet om dette, så det er bare å sende med kvittering.

Skrevet

Kjøper vi nytt, og får igjen pengene?

Har ingen kvittering på det som står i bilen.. tror jeg.. Kanskje jeg finner i banken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...