Gå til innhold

sjokkert over nav..

Anbefalte innlegg

Skrevet

levert en stund tilbake ei strømregning der i håp om å få dekket den, siden jeg ikke hadde økonomi til og betale den selv.

ja hørte ikke mere,så jeg venta bare på svaret egentlig.

i går kom strømleverandøren og stengte av strømmen..oook , jeg ringte nav,der de kunne si at de ha glemt søknaden..2 gangen jeg oppleve det.

de skulle ringe strømmen og si at dem skulle komme hit og åpne ijenn..at jeg skulle få hjelp til den regningen. da trudd ejg at de kom og åpna da..men nei..de kom og stengte i 3 tiden..hun skulle ringe meg tilbake..men nej..

jeg ringte da nav ijenn..men ingen svar,de var vel stengt da..

så jeg fikk ikke strømmen ijenn før i dag. har barn,så dette synes jeg var kjipt..ringte nav i dag,men det var ikke en unnsjyldning og få engang!

har måttet kasta all maten i frysen,og kjøleskapet..et stort økonomisk tap dette..hadde ett håp om at nav kunne dekket tapet av maten,iom dem glemte regninga, men neida!

jeg blir så sint og frustrert!

synes de kunne kommet med en unnsjyldning i det minste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke lov å stenge strømmen uten varsel da.. du må jo være på etterskudd med mer enn en strømregning. Du har også plikt til å purre på nav lenge før det du har gjort. Håper det ordner seg for deg, men du virker ikke som du har styr på tingene akkurat. Hva med å finne en billigere leilighet som er inkludert strøm? Eller flytte hjem til mor og far til du får deg jobb?

Skrevet

Kan ikke helt se at du ahr grunn til å være så veldig sjokkert over NAV. Du har selv et ansvar, og det ser ikke ut som du har tatt ansvar i det hele tatt. Strømmen blir ikke stengt helt uten videre. Du får varsel,o gdet skal da litt mer til enn en ubetlat regning. I Norge er det strenge regler for stenging av strøm. Og hvorfor tok du ikke kontakt med NAV tidligere?

Man kan ikke sitte på rævva og forvente at alt kommer gratis, man må jobbe for det også.

Men, jeg synes det er mindre bra at NAV har "glemt" søknaden din. Men det skjer, dessverre.

Skrevet

Jeg fikk nesten stengt strømmen en gang da jeg var student og det tok iallfall 6mnd. og 3 purringer før det sto en mann på døra og skulle stenge strømmen. Jeg fikk da mulighet til å betale halve beløpet der og da slik at han ikke skulle stnege og streng beskjed om å ta kontakt med Hafslund dagen etter.

Nå har det kommet litt andre regler etter at han mannen som i vinter frøys ihjel etter at strømmen ble stengt. Så du må være bra langt bakpå med regningene dine.....

Det er heller ikke lov å stenge strømmen til folk som har barn.

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro av historien din?

Skrevet

i første omgang så ville jeg fått meg en utdannelse som iallefall gir deg mulighet til å skrive riktig og ikke skrive ordet slik det uttales. Dette kan kanskje gi deg en jobb som igjen gjør at du kan betale regningene dine.

Skrevet

Jeg er sjokkert over deg som forventer at NAV skal betale regningen dine!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Du som skriver at de ikke har lov å stenge strømmen til famlilier med barn; Dette er tull! Det har de lov til. Men tror det er andre regler på vinteren enn det er ellers på året.

Og til deg som er sjokkert over at HI forventer at NAV skal betale regningene hennes; NAV har faktisk et ansvar ovenfor mennesker som ikke har mulighet til å klare seg økonomisk. Så det er faktisk ikke noe å være sjokkert over.

Skrevet

Oi, er det bare å levere regningene på nav når man ikke kan betale de altså? Kjekt å vite.

Skrevet

Det er ikke lov å stenge strømmen til barnefamilier uten at sosialetaten/NAV er koblet inn

19:29

Skrevet

Ikke gjør deg dummeere enn nødvendig, 19:51! Du skjønner vel at dette gjelder de som ikke klarer seg økonomisk. Man må søke og man må dokumentere inntekter og utgifter. Hvis man da har mindre penger enn de normene NAV har satt for å overleve, har man krav på økonomisk ytelse!

Skrevet

Da må dette være en ny "regel" i tilfelle. Tidligere kom strømleverandøren på døra og stengte av strømmen, selvfølgelig med varsel på forhånd. Uten å ha vært i kontakt med NAV-sosial.

Skrevet

Er som de andre her sier; det blir sendt ut varsel i GOOOOD tid vedrørende stenging av strøm... Har du søkt om å få dekket det bør du gjøre noe annet enn å sitte på ræva å vente på svar... Skal ikke unskylde at saken har blitt liggende, men uansett hvilken etat en sak befinner seg i kan det skje at ting blir forlagt... En har faktisk et ansvar selv også! Kan ikke bare forvente at pengene skal regne...

Kan nesten ikke la være å lure på om du er et "troll" utifra måten du skriver på... Sorry hvis jeg tar feil...

Skrevet

Om du ikke åpner fryseren (noe man ikke gjør når strømmen er "gått") så vil maten fint holde seg fryst i ett døgn uten strøm pga kulden som allerede er der så dette høres litt suspekt ut.

Ellers: en har selv et ansvar for å få betalt regningen og her har det tydeligvis gått lang tid, jeg skjønner at situasjonen var kjip for deg, men prøv å følg med på slike ting neste gang og prøv å skaff deg egen inntekt, mye hyggeligere med penger en tjener selv:)

Lykke til:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...