Gå til innhold

Hvordan fester dere tisselakenet i sprinkelsenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere noe å feste det med eller holder det å ta på lakenet utenpå? Jeg synes det krøller seg. (har ikke prøvd med baby, da hun ikke har kommet ennå..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke anbefalt å bruke tisselaken til spebarn. Hvis barnet snur hodet ned i lakenet får det ikke puste og kan føre til kvelning.

Skrevet

Kjøpte stort så jeg kunne klippe det slik at jeg får det litt rundt kantene på madrassen for at det ikke skulle skli alle veier.

Skrevet

Hvorfor skal du ha tisselaken i en sprinkelseng? Man bruke rtisselaken når ungene har sluttet med bleier, og de fleste har vel flyttet ut av sprinkelsenga før den tid?

Skrevet

Har aldri barnet ditt tisset eller bæsjet utenfor bleia? Med mindre du har en heldekkende bleie å anbefale, går jeg for tisselaken/frottèlaken så ikke madrassen blir tilskitnet.

Hi

Skrevet

De har sånne fine klyper me dstrikk til det formålet. Fåes på jysk i alle fall. Sikkert mange andre steder også. Men bruk nå ikke tisselaken i senga til spebarn da. Tenk kvelningsfare! Bruk heller en ekstra klut/tøybleie til å legge akkurat under rompa om du er panisk for lekasje.

Skrevet

Jeg har et stretch-tisselaken som jeg har rundt madrass og overmadrass. Over dette igjen tar jeg et vanlig laken.

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke skal bruke tisselaken til spedbarn? Når det ligger rundt madrassen og med vanlig stretchlaken over det igjen er det vel ikke noen kvelningsfare..?!

Skrevet

det er jo også veldig greit med tisselaken i tilfelle de spyr eller får skikkelig diare. Men visste ikke noe om det med kvelningsfaren... Når er den over da? Jenta mi på ett har hvertfall tisselaken i senga, og det har jeg vært glad for mange ganger.

Skrevet

Hei

Tisselakenet skal ikke ligge under hodet til babyen, så jeg legger det på tvers over den 2/3 nederste delen av madrasse og bretter det rundt under madrassen (120*60 madrass og tisselaken fra Ikea) og legger stretchlaken over, og det holder det på plass hos oss. Det du evt kan gjøre er å kjøpe sånne strikk med klips som du fester på tisselakenet når du har brettet det under madrassen, altså i mellomrommet mellom endene på lakenet under madrassen (ser ut som "enkle" bukseseler med samme festeanordninger) det strammer da tisselakenet så det ikke sklir av. Beklager om dette ble knotete forklart. Min mor hadde iallefall slike når vi var babyer og jeg så de i bruk nå i sommer i sønnen min sin seng hjemme hos de.

Skrevet

Det er ikke anbefalt fordi tisselakenet er helt tett. Hvis barnet snur hodet nedi madrassen da, blir det enda tettere enn uten tisselaken. Hjelper lite med laken over.

Men jeg har selv brukt tisselaken fra sønnen min var baby. Men når han var bitteliten så lå han jo også helt i ro. Hadde aldri tisselakenet helt opp til hodet, la det midt i senga. Å så har jeg hatt en overmadrass over (ganske tynn). Fordi tisselaken er helt pyton og ligge på. Selv om man har laken over.

Skrevet

Jeg legger tisselakenet under ett vanlig stretchlaken. Da holder det seg på plass, krøller ikke og det virker som om det er mykere å ligge på :o)

Tenkte også at det ikke var så nødvendig med tisselaken til bleiebarn, men det var før min sønn våknet våt i sengen. Bleia hadde lekket og alt måtte vaskes.

Fra og med nå er det tisselaken under vanlig laken :o)

Skrevet

Jeg har tisselakenet på madrassen, og overmadrass over med vanlig stretchlaken på. Har to stk overmadrasser, og dersom det skjer noe i senga skiftes bare stretchlakenet og overmadrassen og vips er senga som ny igjen. Tisselakenet er der bare i tilfelle det skulle gå gjennom overmadrassen.

Overmadrassene er tynne fra Ikea, koster ikke stort og vaskes på seksti grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...