Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Kan man ha krav på å bytte fastlege til den som partner/barn har, uavhengig om denne har ledig plass på listen. Har hørt snakk i dette, men ikke undersøkt tidligere. Nå må jeg og kid'n bytte lege og ønsker å få lege på samme sted som min bedre halvdel, for enkelhets skyld. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Nei du kan ikke kreeve noe som helst. Du må ta den som er ledig:(
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Det er forskjellig praksis rundtom, også kalt trynetilegg. Jobber selv på legekontor, og noen sier de ja til, andre ikke...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Egentlig kan du vel ikke det. Men så kjenner jeg til leger som har ledige plasser uten å si noe om dette/settes på listen som ledig, før det er ti eller flere plasser. Derfor kan det la seg gjøre i slike tilfeller. Om legen allerede er "overbooket" kan du ikke det. Verdt å sjekke ut! =)
Gjest ->>- Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Ikke du, men ungen kan bytte fastlege til foreldres fastlege selv om lista er full. Så om partner er far er den i boks.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Du må via NAV sine sider å sjekke om det er ledig og melde deg via der. Om du får bli pas på legekontoret utenn å gjøre dette, får ikke legen betalt for deg, da du ikke står på hans liste. Så om legen på det legekontoret er villig til det, er opp til legen.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Hmm...oki. Var på nett og byttet, fikk samme legekontor, men ingen lege, dvs, legekontoret hadde noe de kalte "Ledig 1", "ledig 2". Regner med at det er ledig kapasitet som kanskje er fordelt mellom legene der da. Uansett greiere med samme legekontor enn på hver side av byen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå