Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 stripping er løsning av fosterhinnen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 betyr det at man provoserer frem fødsel med stripping da eller kan det hende at fødsel ikke starter til tross for at man blir strippet? er det vanlig å bli strippet av jordmor når en nærmer seg termin eller går på overtid eller må man ha en spesiell grunn for å bli tilbudt dette? takk for svar!! :-)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 det er gaske normalt at jordmødrene stripper deg når det nærmer seg termin, det KAN hjelpe men svært sjeldent! hun strekker og tøyer inni der så du får mer cm åpning.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 jeg forstod det slik at løsning av fosterhinnene er noe annet enn tøying og strekking, og lurer på om det har en annen/sterkere effekt på å få igang fødsel enn vanlig tøying?? eller spør jeg litt uforståelig?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 For at jordmor kan strippe deg så må du ha åpning i utgangspunktet. Altså så kan ikke dette gjøres ved enhver kontroll. Dette KAN hjelpe igang en fødsel når man allerede har noen cm åpning men at fødselen ikke starter. Har man noen cm åpning og man stripper skikkelig så pleier det å ha god effekt på fødsel. Tøying etc er ikke det samme da dette kun er en irritasjon på livmorhalsen og ikke krever hel åpning inn til fosterhinnen. Men all irritasjon på livmorhalsen sies å ha en effekt, men like god som stripping er det nok ikke. Stripping gjøres kun når man er innenfor termin og jordmor sjekker åpning. Dette gjøres vanligvis ikke av vanlig jordmor på helsestasjon med mindre man har passert termindagen sin.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 takk, da skjønner jeg mye bedre :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå