1 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Vi har nylig meldt oss inn i en forening for syke barn (vil ikke gå ut med organisasjonens navn), da vi har en baby som har en medfødt misdannelse. Dette betaler vi medlemskontigent for + at vi betaler et fast beløp i måneden frivillig til organisasjonen. I dag dumpet det ned 30 flaxlodd i postkassen som det er meningen vi skal selge til inntekt for foreningen - da de svart på hvitt skrev at denne mangler penger. Vi er forøvrig ikke blitt informert på forhånd at dette er noe medlemmer pålegges. Jeg ble litt paff med en gang. Her har vi nettopp gått igjennom en tøff fase med operasjon og rekonvalesens, og det første vi får fra foreningen er "pengeinnkrav". Samtidig ser jeg jo at det går til et godt formål - der vi blant annet i årene framover kommer til å få mange og gode tilbud. Så hva mener dere? Ok framgangsmåte for å få inn penger, eller litt på kanten?
Monajenten Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Jeg syns det er på kanten. En ting er å selge lodd o.l. når det er barna som skal gjøre det om de f.eks. går i korps etc. Men til voksne mennesker med et sykt barn? Det syns jeg er drøyt, uansett hvor godt formål det går til.
Gjest irismor Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 En smule på kanten spør du meg. Skjønner at foreningen trenger penger, men det er vel greit å bli litt husvarm for man får loddsalg tredd nedover øra.
Gjest Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Det er helt kurant å samle inn penger til en organisasjon ved å selge lodd. Men jeg synes man bør be folk pent om de kan engasjere seg og ikke tre slikt arbeide over hodet på folk - i hvert fall ikke når mange medlemmer nok har en tøff hverdag. Jeg synes du godt kan sende loddene i retur og si at en annen gang forventer du å først få en henvendelse hvor du blir spurt om du kunne tenke deg å hjelpe til på denne måten.
1881 Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Fikk noe lignende fra landsforeningen for hjerte og lungesyke, men der kunne loddene sendes i retur, men jeg synes det var en grei sak og støtte selv om de kunne ringt og spurt om de kunne sende lodd i postkassen! Men vi fikk ikke 30 lodd da! Du kan jo klage til forbrukerombudet og høre om markedsføringen er lovlig!
It's all about me Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Er medlem av cøliakiforeningen og der dumper det ned i postkassa 10 skrapelodd en gang i året. Disse kan vi selge, kjøpe selv eller sende tilbake. Synes det er helt greit, kjøper de alltid selv og har aldri reagert på at det skulle være frekt. Vil du ikke ha de sender du de tilbake, man kan ikke pålegges slikt hvis en ikke vil/har bestilt.
2barns mor Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Synes denne var litt på kanten ja. Jeg har kommet til å tatt en telefon til organisasjonen for å høre om dette er vanlig prosedyre fra deres side, uten å informere medlemmene først. Så får du velge om du ønsker å beholde loddene, selge de eller sende de tilbake. Vil tro at organisasjonen har spart mye tid og styr med å spørre medlemmene før de sender ut. Regner med at det er mange som sender i retur når de støtter så mye fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå