Gå til innhold

Spørsmål om prevansjon! Ønsker mange svar:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på hvilken prevansjon dere har og hvordan dere har reagert på den.

Jeg vet ikke hvilken prevansjon jeg skal prøve meg på nå. Men det kan ikke være p-piller, da jeg har adhd og glemmer noen gang å ta dem. Resultatet av dét, ligger i senga si og snorker;)

Jeg reagerer også hormonelt, og har kraftige smerter under mens.

Hvordan er p-stav foresten? :-)

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemmer å ta dem fordi du har adhd? Har de med adhd forbud mot mobiltlf med alarm de eller?

Skrevet

Sett på alarm på mobilen din, slik at du husker å ta tabellettene (klokkealarm, ringer hver dag til samme tid). Det gjør jeg, da jeg går på minipillen og det er viktig å ta den til samme tid hver dag. Har også gått på p-piller, reagerer ikke på noen prevansjon.

Skrevet

Nå vil jeg altså ikke ha meninger om p-piller, men andre alternativer;)

Skrevet

Neivel. Hvorfor spørr du om noe du ikke lurer på?

" Hei, lurer på hvilken prevansjon dere har og hvordan dere har reagert på den."

Skrevet

Jeg har prøvd alt utenom p-plaster og p-ring. Klarer ikke alle disse hormonene. Kan kun anbefale kobberspiral, da det var det eneste jeg har vært fornøyd med. P-staven var det grusomste jeg har opplevd. Kunne lagt ut noen ekle bilder nå, men det skal jeg skåne deg for. hehe Jeg har også adhd og startet derfor med p-sprøyte i noen år, så p-stav. Reagerte dårlig på hormonene. Om du tåler hormoner kan du kanskje gå for hormonspiral. =)

Skrevet

Takker for seriøst svar:)

Hormonene tåler jeg ikke! He he..

Skrevet

Kan anbefale p-plaster, helt genialt!!

Skrevet

Hei

Om det hormonene du reagerer på vil du mest sannsynlig reagere på p-plaster og p-stav også da det er p-piller i plaster/stavform.

Forøvrig, alle mine venninner som har benyttet p-stav har operert ut etter 6-12 mnd da de har gått med kontinuerlige småblødninger. P-staven inneholder forresten nesten det samme hormonet som p-pillen cerazette, min gynekolog sa at om en fikk blødninger av cerazette fikk en det som oftest av p-staven også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...